آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بیانیه مشترک فرانسه، انگلیس و آلمان درباره برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مرکل مکرون تزارمی
رهبران ۳ کشور اروپایی امضاکننده برجام در بیانیه‎ای مشترک از التزام خود مبنی بر حصول اطمینان از اجرای توافق هسته‎ای ایران سخن گفتند.

به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، انگلیس، فرانسه و آلمان علیرغم خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام، در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

 

در همین راستا، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون که به‌ترتیب نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه هستند، ضمن ابراز تاسف و نگرانی از تصیم شب گذشته ترامپ، از پایبندی خود به برجام سخن گفتند.

 

در این بیانیه می‌خوانیم: ما رهبران فرانسه، آلمان و انگلستان از بابت آگاهی از تصمیم رئیس جمهور ترامپ درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسفم و نگران هستیم و در هماهنگی با یکدیگر، بر تداوم پایبندی به برجام تاکید می‌ورزیم و این توافق در راستای تامین امنیت مشترک ما از اهمیت برخوردار است.

 

این بیانیه می‌افزاید: یادآوری می‌کنیم که برجام از اجماع‌نظر همه اعضای شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ برخوردار بوده است و این قطعنانه چارچوب قانونی الزام‌آور برای حل مناقشه درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی می‌ماند. همچنین از همه طرفین می‌خواهیم تا به اجرای کامل آن متعهد بوده و مسئولیت‌پذیر باشند.

 

این درحالی است که هر یک از طرفین اروپایی برجام شامل فرانسه، آلمان و انگلیس هم در واکنش‌های جداگانه، از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و از التزام خود به اجرای توافق سخن گفته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------