آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

کریستین امانپور: این کره شمالی بود که آمریکا را تهدید کرد نه ایران/ موشک های کره شمالی توان رسیدن به آمریکا را دارد نه ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کریستین امانپور
امانپور پس از سخنان ترامپ به سی ان ان گفت: ترامپ این مطلب را گفت که اجازه نمی دهیم تا شهروندان آمریکایی مورد تهدید قرار گیرند، اما این برنامه موشکی ایران نبود بلکه برنامه موشکی کره شمالی بود که توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارد.

'کریستین امانپور' خبرنگار کهنه کار سی ان ان در پی سخنرانی دونالد ترامپ و اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران به این شبکه خبری گفت: این برنامه موشکی و اتمی کره شمالی بود که آمریکا را تهدید می کرد و نه برنامه موشکی ایران.

 

به گزارش ایرنا، امانپور پس از سخنان ترامپ به این شبکه خبری گفت: ترامپ این مطلب را گفت که اجازه نمی دهیم تا شهروندان آمریکایی مورد تهدید قرار گیرند، اما این برنامه موشکی ایران نبود بلکه برنامه موشکی کره شمالی بود که توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارد.

 

امانپور افزود: ترامپ همچنین گفت که ما با متحدان خود یکی هستیم که البته کاملا روشن است که چنین نیست، تمام مواردی که ترامپ درباره خطر و بلند پروازی های ایران درمنطقه گفت، اکنون با خروج از این توافق، که توانسته بود برنامه هسته ای ایران را محدود کند، چگونه می تواند بدون داشتن طرح جایگزینی، وضعیت را امن تر سازد.

 

وی گفت: بسیار مهم است که به یاد آورید که در زمان جورج دبلیو بوش تلاش شد تا توافق دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون با کره شمالی را از میان ببرند که شاهد آن بودیم که کره شمالی از 'ان.پی.تی' خارج شد و بازرسان آژانس بین المللی اتمی را از کشور اخراج کرد و امروز شاهدیم که به توانایی هسته ای رسیده که با آن قادر است باج خواهی کند، حال اگر ایران خواسته باشد دراین توافق باقی بماند، ترامپ با این کار خود این در را بر روی ایران گشود.

 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ بدون ارائه طرحی جایگزین اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای 2015 خارج می شود، این درحالی بود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دراین زمینه اظهار تاسف کرد.

 

درهمین حال فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام دونالد ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که اتحادیه اروپا به توافق هسته ای با ایران پایبند است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------