آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بولتون: مذاکرات با اروپا درباره ایران ادامه دارد / دیگر به وعده‌های کاغذی اعتماد نمی‌کنیم / برنامه موشک بالستیک ایران برای حمل بمب اتمی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , بولتون
مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار ادعاهای واهی گفت که آمریکا به مذاکره با 3 قدرت اروپایی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای و توقف فعالیت های منطقه ای تهران ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا گفت که کشورش در حال کار روی برنامه ای جایگزین برجام برای فشار بر ایران است.

 

بولتون به وعده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازگرداندن تحریم های هسته ای علیه ایران اشاره کرد و مدعی شد: این نشان می دهد که ما دیگر بر وعده های کاغذی اعتماد نمی کنیم بلکه بر عملکرد واقعی تکیه می کنیم تا از دستیابی ایران به تسلیحات قابل حمل هسته ای جلوگیری کنیم.

 

او ادعا کرد که برنامه موشک بالستیک ایران برای پرتاب ماهواره های هواشناسی یا مخابراتی نیست، بلکه برای حمل تسلیحات هسته ای است.

 

این در حالی است که به گفته کارشناسان مسائل موشکی، ساختار موشک های ویژه حمل کلاهک هسته ای با موشک های ماهواره بر متفاوت است.

 

بولتون در پاسخ به پرسش مجری سی بی اس مبنی بر اینکه آیا تحریم ها ایران را مجبور به دست برداشتن از غنی سازی اورانیوم، حضور در خاورمیانه و برنامه موشکی خود می کند؟، گفت: این بخشی از برنامه جایگزین ما است.

 

مشاور امنیت ملی ترامپ با بیان اینکه بخش عمده این راهبرد تداوم گفت و گوی واشنگتن با متحدان اروپایی خود است، افزود: واشنگتن به مذاکره با انگلیس، فرانسه و آلمان درباره پیگیری فعالیت های منطقه ای ایران ادامه می دهد.

 

رئیس ‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

 

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

 

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------