آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

وزیر دارایی آلمان: تلاش برای کسب معافیت از تحریم امریکا برای شرکت های آلمانی/ ابزاری برای محافظت از شرکت های آلمانی نداریم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آلمان
برلین هیچ گونه ابزار حقوقی برای محافظت از شرکت های آلمانی فعال در آمریکا ندارد،

 'اولاف شولتس' وزیر دارایی آلمان در حال مذاکره و رایزنی با همتای آمریکایی خود به منظور کسب معافیت برای شرکت های آلمانی در برابر تحریم های احتمالی آمریکا و تضمین ادامه همکاری شرکت های آلمانی با ایران است.

 

به گزارش ایرنا ، نشریه اقتصادی 'هندلزبلات' آلمان روز جمعه گزارش داد: شولتس در تماس با 'استیو منوچین' وزیر دارایی آمریکا این مساله را مورد بررسی قرار داده و پیگیر آن است. وزیر دارایی از حزب سوسیال دمکرات آلمان تاکید کرده است که اقتصاد این کشور نباید به علت تحریم های آمریکا دچار زیان شود.

 

به نوشته هندلزبلات ، یک سخنگوی وزارت دارایی آلمان تائید کرده که وزیر دارایی آلمان در گفتگو با همتای آمریکایی بر لزوم ادامه همکاری شرکت های آلمانی با ایران در پی خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای (برجام) تاکید کرده است. وزیر دارایی آلمان در گفتگو با همتای آمریکایی خود به صراحت خواستار مستثنی شدن شرکت های آلمانی از قوانین تحریمی آمریکا شده است.

 

در همین حال ، 'پتر آلتمایر' وزیر اقتصاد آلمان نیز روز جمعه تاکید کرد که دولت آلمان هر اقدامی بتواند از جمله با ارائه توصیه های حقوقی لازم برای حمایت از شرکت های آلمانی خواهد کرد. وزیر اقتصاد آلمان در عین حال اذعان کرد که برلین هیچ گونه ابزار حقوقی برای محافظت از شرکت های آلمانی فعال در آمریکا ندارد، اما تاکید کرد: با این حال، به شرکت های آلمانی فعال در ایران که خواستار ادامه فعالیت در این کشور هستند، کمک می کنیم و به این شرکت ها مشاوره حقوقی می دهیم.

 

این در حالی است که پس از اعلام خروج آمریکا از برجام ، 'ریچارد گرنل' سفیر جدید و تازه کار آمریکا در آلمان با انتشار یک پیام توئیتری خواستار توقف کار شرکت های آلمانی با ایران شد که این مساله مورد انتقاد شدید و همراه با ریشخند مقامات آلمانی قرار گرفت.

 

از سوی دیگر وزیر دارایی فرانسه نیز با ابراز مخالفت با هر گونه تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت های اروپایی تاکید کرده که فرانسه نیز خواستار مستثنی شدن شرکت های فرانسوی از تحریم های آمریکا است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------