آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خلل استراتژیک نظامی آمریکا در قبال آزمایش‌های موشکی ایران



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,استراتژیک نظامی آمریکا

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در تحلیلی نوشت که آزمایش موشکی ایران، یمن و کره شمالی آمریکا و هم‌پیمانانش را نگران کرده است. 

به گزارش ایسنا، رای الیوم در ادامه نوشت: آزمایش سه موشک بالستیک، آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش را نگران کرده است. زیرا این موشک‌ها ممکن است تاثیراتی استراتژیک و جدی بر تعادل قدرت‌ها ایجاد کند، اولین موشک یمنی بود از نوع «برکان 1» که حوثی‌ها به سمت شهر ملک فهد در طائف پرتاب کردند، دومی ایرانی است که به هدف ایجاد ماهواره در مدار زمین در ارتفاع 500 کیلومتری پرتاب شد و سومی موشک قاره پیمای کره شمالی است که تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با موفقیت پرتاب شد.

 

این موشک‌ها و شرایط پرتابشان نوعی اشتراک با هم دارند و آن این است که کشورهای تولید کننده این موشک‌ها و برنامه بالستیک آنها تهدیدی برای آمریکا هستند و دشمنان آمریکا و هم پیمانانش چه در خاورمیانه و چه در آسیای شرقی به شمار می روند.

 

آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی ایران تحریم اقتصادی وضع کرد و شش شرکت ایرانی را تحریم کرد و با هم پیمانش یعنی کره جنوبی رزمایش مشترک نظامی برگزار کرد و گفتند که دنبال واکنش نظامی به نقض قوانین بین‌المللی از سوی کره شمالی هستیم.

 

کره شمالی به تهدید نظامی آمریکا هیچ واکنشی نشان نداد. اما همانند گذشته کره شمالی از هیچ تهدیدی نمی ترسد و به آزمایش بالستیک خود ادامه داد و کیم جونگ اون، رهبر این کشور که در آخرین آزمایش موشکی خودش حضور داشت گفت که آمریکا در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و واکنشی محکمتر از این وجود ندارد.

 

پاسخ ایرانی نیز چالشی بود و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که ایران با تمام توان به برنامه موشکی خود ادامه خواهد داد و با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت که فعالیت‌های نظامی و موشکی ما در چارچوب سیاست‌های داخلی ما هستند و دیگران حق ندارند در آنها دخالت کنند و درباره آنها نظر دهند.

 

ممکن است آمریکا هواپیما یا بمب افکن های مدرن مانند F15 و F16 و یا حتی رادار گریز F35 داشته باشد اما محور مقابل توانست سلاح موشکی خود را توسعه دهد و شهرهای آمریکا را در تیررس خود قرار داد و در اینجا خلل موجود استراتژیک نظامی آمریکا نمایان می‌شود.

 

ایران نیز در واکنش به تحریم‌های کم تاثیر آمریکا با تمام توان قدرت موشکی خود را گسترش داد. یعنی توانست موشک‌های میان برد و دوربرد تولید کند و چه بسا با همکاری کره شمالی بتواند به عمق اسرائیل، اروپا و خود ایالات متحده آمریکا برسد.

 

این سه موشک ایران، یمن و کره شمالی یک عامل بازدارنده استراتژیک به شمار می روند و چه بسا معادلات را تغییر دهند و سرحدی برای عربده کشی های آمریکا و هم پیمانانش ایجاد کند و دستاورهای تسلیحاتی در محور مقابل سلاحی برای مقابله ضعفای جهان در مقابل سرکشی‌های آمریکا باشد و این دستاوردها می تواند پیشرفت خوبی برای جهانیان و به خصوص فقرا و مظلومان عرب باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------