آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

یک مسئول عربستانی ادعا کرد: ممانعت ایران از ورود هیات عربستانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزارت خارجه عربستان

یک مسئول وزارت خارجه عربستان مدعی شد که ایران نگذاشت برای تکمیل روند تحقیق و بررسی مساله حمله به سفارت به آنجا برویم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الریاض، یک مسئول وزارت خارجه عربستان مدعی شد که با گذشت بیش از یک سال و نیم از قضیه حمله به سفارت عربستان در تهران مقامات ایرانی نگذاشتند که روند تحقیق درباره این مساله و مساله کنسولگری ما در مشهد تکمیل شود و ایران در سایه این قطع روابط تلاش کرد تا امتیازات دیپلماتیک در داخل عربستان به دست آورد.

 

وی در ادامه مدعی شد: مقامات ایرانی روش پیچیده‌ای را در پیش گرفتند از جمله ممانعت از ورود هیات عربستانی به ایران که قرار بود این هیات همراه با سازمان‌های مربوطه ایرانی برای تحقیق و بررسی سفارت عربستان و کنسولگری آن در مشهد بروند تا روند تحقیق و بررسی این مساله به پایان رسد، اما به وجود اینکه در ابتدا قبول کرده بودند بعدها مخالفت کردند و این رفتارها و مخالفت‌ها نشان دهنده سیاست ایران و عدم احترام به تعهدها و قوانین بین المللی و نقض حرمت هیات‌های دیپلماتیک است و 38 سال است که ایران این سیاست را در پیش گرفته است.

 

این مسئول در پایان مدعی شد: عربستان همانند گذشته این مساله را برای سازمان‌های بین المللی مربوطه توضیح خواهد داد تا بر اساس توافقنامه وین در رابطه با روابط دیپلماسی و قوانین بین‌المللی تصمیماتی اتخاذ شود و به حقوق دیپلماسی خود دست یابد.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این حسین جابری انصاری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به ایسنا در ارتباط با بازدید هیات‌های ایران و عربستان از سفارت‌خانه‌های دو کشور گفت:  این موضوع هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. هرگونه اقدامی به شکل متقابل، برابر و بر اساس توافق روی جزییات توسط دو کشور انجام خواهد شد و منوط به این است که توافق بین دو کشور در ارتباط با جزییات و به شکل کاملا متبادل صورت گیرد.

 

وی با بیان این‌که قوه قضاییه نیز درباره موضوع حمله به سفارت عربستان روند خود را طی می‌کند گفت: بازدید از سفارت‌خانه‌ها بین دو کشور ایران و عربستان مطرح است. اگر این موضوع نهایی شود اعلام خواهد شد.

 

معاون وزیر خارجه با تاکید بر این‌که هیچ مذاکره مستقیمی بین هیات‌های دو کشور و وزارت خارجه ایران و عربستان وجود ندارد افزود: از مجاری دیپلماتیک و به شکل غیرمستقیم ضرورت‌ها رفع می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------