آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گفت‌وگوی موگرینی با شرکای بین‌المللی درباره توافق هسته‌ای



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، کانادا و چین در حاشیه نشست آسه‌آن درباره برنامه جامع اقدام مشترک و اجرای کامل این توافق گفت‌وگو کرد. 

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون رئیس اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا(آسه آن) و اتحادیه اروپا با وزرای امور خارجه آمریکا، روسیه، کانادا و چین دیدار کرد.

 

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، موگرینی در این دیدارها درباره سفرش به تهران و حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو و از ارزیابی تمام طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در 21 ژوئیه مبنی بر این که تمامی آنها به تعهد خود در این توافق پایبند هستند، استقبال کرد.

وی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: من به صورت مستقیم از تهران به اینجا آمده‌ام. در تهران در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شرکت کرده بودم. خوشحال شدم که ایشان در سخنانش از تعهد خودش و ایران برای پایبندی به توافق هسته‌ای سخن گفت. به نظرم، این توافق، مولفه‌ای اصلی برای امنیت اروپا و آسیا و کل نظم جهانی است.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بخش اعظم سخنانش را به روابط اروپا و حوزه شرق و جنوب شرق آسیا اختصاص داد و تاکید کرد: اتحادیه اروپا به توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو گروه آسه آن متعهد است و اینکه با همکاری هم می‌توان کارهای زیادی را در مقابله با چالش‌های امنیتی سنتی و غیرسنتی انجام داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------