آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هشدار 48 مقام پیشین آمریکایی به ترامپ درباره پیامدهای خروج از برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

جمعی از مقامات پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای هشدار دادند و تاکید کردند که عدم تایید پایبندی ایران به توافق به منزله این خواهد بود که آمریکا به توافق پایبند نیست. 

به گزارش ایسنا، 48 مقام پیشین،‌ شخصیت‌های دانشگاهی و افسران نظامی آمریکا روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای که در پایگاه خبری – تحلیلی نشنال اینترنت منتشر شده است، از دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا خواستند از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خارج نشود.

 

آنها در بیانیه خود آورده‌اند که خروج از توافق هسته‌ای به هیچ عنوان منافع امنیت ملی آمریکا را تامین نخواهد کرد و چنین اقدامی در شرایطی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور مرتب تایید کرده است که ایران به تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل می‌کند، پیامدهای سیاسی و امنیتی بلند مدت و سختی برای آمریکا خواهد داشت.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور دونالد ترامپ قصد دارد پایبندی ایران به برجام را در ماه اکتبر تایید نکند، اتفاقی که به آمریکا اجازه می‌دهد تحریم‌های ایران را که با اجرایی شدن توافق هسته‌ای رفع شده‌اند، بازگرداند. چنین اقدامی،‌ آمریکا را در وضعیت عدم پایبندی قرار می‌دهد، نه ایران را.

 

امضاکنندگان این بیانیه پیشنهاد داده‌اند،‌ تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی،‌ آمریکا و دیگر کشورها تایید می‌کنند ایران به تعهداتش عمل می‌کند، تایید پایبندی ایران به برجام نیز ادامه یابد،‌ چرا که دست زدن به هر اقدام دیگری غیر از این به اعتبار آمریکا لطمه خواهد زد و مخالفت بین‌المللی با این اقدام جایگاه بین‌المللی دلار آمریکا را نیز با چالش مواجه خواهد کرد.

 

این مقامات در ادامه توصیه کرده‌اند که دولت آمریکا به طور کامل در کار کمیسیون مشترک برجام که وظیفه رسیدگی به روند اجرای این توافق با حضور نمایندگانی از تمام طرف‌ها را دارد،‌ مشارکت داشته باشد با رایزنی با اعضای این کمیسیون و راهکارهایی برای انعقاد یک توافق مکمل برای وضع محدودیت‌هایی علیه ایران پس از پایان مدت زمان برجام یابد.

 

در میان امضا کنندگان این بیانیه، نام نیکولاس برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا، رابرت آینهورن،‌ دستیار وزیر امور خارجه در امور عدم اشاعه و کنترل تسلیحات،‌ جان لینبرت معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور ایران، ولی نصر نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان و ریچارد نفیو، هماهنگ کننده سیاست‌های تحریمی در وزارت امور خارجه و سرپرست بخش ایران در شورای امنیت ملی /،//لارنس ویکرسون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به چشم می‌خورد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------