آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

یک مقام پیشین آمریکا: خروج از برجام یک محاسبه اشتباه بزرگ است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

یک مقام پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما تاکید کرد: خروج از توافق هسته‌ای یک اشتباه بزرگ است و این کار به انزوای ما از متحدان‌مان منجر خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، رابرت هورفانس، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی، محیط‌ زیست و رشد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا با بیان این‌که خروج از توافق هسته‌ای اشتباهی بسیار بزرگ است، گفت: هیچ شواهدی دال بر نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران وجود ندارد. اگر واشنگتن در شرایطی که هیچ سندی از تخلف ایران وجود ندارد، از توافق کنار برود، موجب انزوای ما از متحدان‌مان خواهد شد، شرکت‌های آمریکایی آسیب خواهند خورد و نفوذ آمریکا در منطقه تضعیف می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر آنها (ایرانی‌ها) برنامه هسته‌ای‌شان را پس از خروج آمریکا از توافق از سر بگیرند چه اتفاقی خواهد افتاد. از نظر من این یک محاسبه اشتباه بزرگ و یک ارزیابی به شدت غلط و بد است که واشنگتن بخواهد چنین کاری انجام دهد.

 

به گزارش شینهوا، وی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که گزارشات رسانه‌های آمریکایی حاکی از افزایش تلاش‌های دولت آمریکا برای یافتن توجیهی برای نابود کردن توافق هسته‌ای است. ایران و قدرت‌های جهانی پس از چند سال مذاکره در ژوئیه 2015 توانستند به توافق هسته‌ای دست یابند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------