آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

قاسمی: ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیات عربستانی داده شد/ احتمال سفر پس از ایام حج



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ویزای سفر و مجوز پرواز هیات سعودی به تهران صادر شده است و احتمال می‌دهیم سعودی‌ها پس از ایام حج به ایران بیایند. 

بهرام قاسمی روز یکشنبه به در گفت و گو با  ایرنا گفت: هیات سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید زیرا پس از قطع روابط دو کشور، این ساختمان‌ها خالی بوده است. در عین حال ما هم از ساختمان های خود در عربستان بازدید خواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: این توافقی دوجانبه بوده که هیات های ایرانی و عربستانی برای بازدید از اماکن دیپلماتیک خود در ریاض و تهران به کشورهای مقابل سفر کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ویزای طرف سعودی مدتهاست صادر شده ولی بنا به دلایلی که مرتبط با خود آن ها است تا کنون نیامده اند و احتمالا سفر آن ها به بعد از ایام حج موکول شده است.

 

قاسمی خبر برخی رسانه‌ها درباره غرامت را بی اساس و اشتباه خواند و تاکید کرد: این سفر ربطی به بحث غرامت ندارد و تاکنون در این خصوص صحبتی نشده است و چنین بحثی مطرح نیست.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تاریخ سفر هیات ایرانی به سعودی گفت: تاریخ سفر هیات ایرانی به ریاض نامشخص است.

 

قاسمی تاکید کرد: هیات ایرانی دو هفته است که از طریق عمان ویزا گرفته و ما هم دو ماه پیش به هیات سعودی ویزا دادیم.

 

وی افزود: طرف عربستانی از ایران درخواست مجوز پرواز کرد که این اجازه به آن ها داده شد و به این ترتیب هیات سعودی با پرواز اختصاصی به ایران خواهد آمد.

 

عربستان سعودی در سیزدهم دی سال 94 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------