آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

اسرائیل به کاخ سفید: به خاطر ایران هم که شده، به کره شمالی جواب دندان شکن بدهید!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

رای الیوم نوشت: با وجود اختلافات شدید داخلی در اسرائیل، این دولت عبری به نحو چشم گیری به بحران بین کره شمالی و آمریکا نظر داشته و نگرانی عمیقی نسبت به وقوع جنگ بین این دو دولت دارد. 

به گزارش انتخاب، وزیر امنیت اسرائیل، موشه یعلون، در حساب توئیتر خود در این باره نوشت:« پاسخ جامعه بین الملل به اقدامات کره شمالی بر روی رفتارهای ایران در آینده نزدیک نیز سایه می اندازد. با اینکه آزمایش موشکی کره به ما مربوط نمی شود، اما باید از پیامدهای آن بیمناک باشیم».

 

یک روزنامه اسرائیلی به نقل از یک مقام بلند پایه صهیونیستی در این خصوص آورده است:«مذاکرات با کره شمالی به مدت دو سال طول کشید اما به نتیجه ای نرسید، از این رو ممکن است چنین شرایطی در مورد ایران نیز تکرار شود، باید از تجربه کره شمالی درس بگیریم تا به ایران اجازه رفتار مشابهی را ندهیم.»

 

اسرائیلی ها نگران آن هستند که خویشتنداری آمریکا در مورد اقدامات کره شمالی و ندادن پاسخ دندان شکن به آن، حامل پیامی برای تهران باشد مبنی بر اینکه دولتی که اصرار به داشتن سلاح هسته ای دارد، باید مانند کره عمل کند، حتی اگر دولتی مثل آمریکا با آن مخالف باشد.

 

مسئولان اسرائیلی ضمن بیان این مطلب که رفتار کره شمالی در مورد استفاده از سلاح هسته ای می تواند الهام بخش ایران باشد، ایالات متحده را به توجه جدی تر به تشنج ایجاد شده توسط کره، و پر کردن خلأهایی که در نتیجه حضور کمرنگ آمریکا در خاورمیانه بوجود آمده است فراخواندند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------