آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اگر پایبندی ایران به برجام را تایید نکنیم، پشیمان می‌شویم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

یک عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا هشدار داد: در صورتی که دولت آمریکا بدون هیچ دلیلی پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، در آینده از این تصمیم خود پشیمان خواهد شد.‏ 

به گزارش ایلنا، ریچارد نفیو،  عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اظهارات نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه توافق هسته ای واکنش نشان داد.

 

نفیو طی چندین توییت پی در پی ادعاهای هیلی را مورد تحلیل قرار داد و نوشت: نکته اصلی این است که دولت ترامپ بارها تصدیق کرده که زمینه کافی برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام وجود ندارد. آنها به مساله مازاد آب سنگین و یا ابهاماتی که در خصوص تعداد سانتریفیوژها وجود داشت و البته حل شده است، متوسل خواهند شد اما این انگیزه کافی نیست و معلوم نیست چطور می‌خواهند این ایده را به فروش برسانند.

 

وی ادامه داد: سخنرانی هیلی نکته دیگری را پررنگ می‌کند و آن اینکه آیا توافق هسته‌ای مانع و عامل شفافیت خوبی برای برنامه هسته‌ای ایران بوده و اینکه آیا قابل تسری به سایر معضلات با ایران هست یا نه؟

 

نفیو ادامه داد: با این وجود دولت کنونی نشان داده که نمی‌داند چطور باید یک معضل هسته‌ای را حل کند. من به معما علاقه خاصی دارم. به همین دلیل ما سراغ برجام رفتیم. اگر شما نتوانید یک مشکل را حل کنید پس ناچارید قواعد غیرقابل قبولی را بپذیرید که در آن قادر نیستید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

 

این عضو سابق مذاکره کننده هسته‌ای امریکا مدعی شد: احتیاط حکم می‌کند که شما در برجام بمانید و برای مدیریت سایر معضلات راه‌های دیگری را پیدا کنید بدون اینکه خطر ظهور یک ایران با بمب هسته‌ای را به جان خریده باشید. 

 

نفیو به دولت هشدار داد که نباید تیری در تاریکی بیاندازد و سپس همه مسئولیت‌ها را بر دوش کنگره بگذارد چرا که این جسارت و بی پروایی است.

 

این مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق آمریکا در پایان تاکید کرد: اگر ما پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکنیم، به ده سال پیش باز خواهیم گشت و  در آینده از این تصمیم خود پشیمان خواهیم شد.‏

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------