آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

روحانی: تداوم رایزنی میان کشورهای صادرکننده نفت ضروری است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رئیس جمهوری در دیدار همتای ونزوئلایی خود تداوم رایزنی میان کشورهای صادرکننده نفت را ضروری دانست و گفت: تلاش های اعضای اوپک و غیراوپک و بویژه ونزوئلا برای کاهش تولید ،پایداری و تعادل بهای نفت دستاوردهای مثبتی داشته است که تداوم این تلاش ها ضروری است. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در عرصه علم و فناوری با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

 

وی با مهم خواندن وحدت و توسعه همکاری میان کشورهای مستقل به تلاش های آمریکا برای تفرقه افکنی و مداخله در امور داخلی کشورها اشاره و اظهارکرد: تردیدی نداریم که شیوه های جدید دولت آمریکا برای بلند مدت نمی تواند تداوم یابد.

 

رئیس جمهوری همچنین به معضل تروریسم در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کشورهای در حال مبارزه با تروریسم در منطقه، دستاوردهای ارزنده ای داشته اند به طوری که اکنون شرایط برای تروریست ها در عراق و سوریه بسیار وخیم است و با شکست تروریست ها در منطقه نیز زمینه دخالت های خارجی محدودخواهد شد.

 

روحانی، روابط ایران و ونزوئلا را رو به توسعه خواند و یادآور شد: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گامی مهم در جهت تقویت همکاری های مشترک است.

 

**برای رساندن بهای نفت به رقمی مناسب، نشستی تا پایان سال جاری میلادی تشکیل می شود

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار خواهان توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط تهران – کاراکاس شد و گفت: تشکیل کمیسیون مشترک زمینه مناسبی را برای بررسی فرصت های جدید در تقویت همکاریهای ایران و ونزوئلا ایجاد خواهد کرد.

 

وی همچنین به موضوع رایزنی ها برای ثبات بازار نفت اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا برای رساندن بهای نفت به رقمی مناسب، نشستی را تا پایان سال جاری میلادی با حضورسران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برگزار کنیم.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین با تشریح فشارها و هجمه های آمریکا به کشورش اظهارکرد: مردم لین کشور بویژه در 6 ماه اخیر ، شاهد هجمه ها و دخالت های آمریکا بودند اما ما با حفظ وحدت خود، در برابر این فشارها ایستادگی خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------