آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

افشای سفر محرمانه پادشاه اردن به واشنگتن برای بررسی "طرح مارشال خاورمیانه"



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,ترامپ و پادشاه اردن

سایت "بازفید" آمریکا از سفر محرمانه پادشاه اردن به واشنگتن دو هفته قبل از انتصاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پرده برداشت.  

به گزارش ایسنا، سایت بازفید آمریکا در گزارشی اعلام کرد که در این سفر که در آن زمان اعلام نشده بود ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با سه تن از مشاوران ارشد کاخ سفید در منهتن دیدار کرد. این سه تن عبارتند از مایکل فلن، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، استیو بنن،  استراتژیست ارشد سابق ترامپ و جارد کوشنر، داماد و مشاور امور خاورمیانه ترامپ.

 

براساس این گزارش محور این دیدارها صحبت درباره "طرح مارشال خارومیانه" مربوط به راه‌اندازی ۴۰ رآکتور هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز بود.

 

اما دو منبع آگاه از این دیدارها اعلام کردند که محور گفت‌وگوها پرونده‌های خاورمیانه از جمله مساله فلسطین و سوریه را نیز دربرمی‌گرفت.

 

سایت بازفید در انتشار این خبر به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال که هفته گذشته منتشر شد و در آن جزئیات طرح مارشال آمده بود، استناد کرده است. رهبری این طرح را مایکل فلن به صورت محرمانه برعهده داشت.

 

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که فلن به صورت محرمانه به قاهره سفر و بامسؤولان درباره موضوع تغییر قرارداد رآکتورهای هسته‌ای گفت‌وگو کرده بود تا این قرارداد با نظارت مشترک روسیه و آمریکا به جای مصر و روسیه باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------