آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مرکل: در بحران کره شمالی با ترامپ اختلاف‌نظر روشنی داریم/ توافق برجام را درست می‌دانم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مرکل

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تأکید کرد که مناقشه کره شمالی باید به صورت مسالمت‌آمیز حل شود. او گفت که آلمان می‌تواند در این مناقشه میانجیگری کند.

 به گزارش ایسنا، در آستانه انتخابات پارلمانی در آلمان، آنگلا مرکل در گفت‌وگوی اختصاصی با دویچه وله به پرسش‌های درباره موضوعات مختلف پاسخ گفت.

 

سخنرانی ترامپ در سازمان ملل اشتباه بود

 

صدراعظم آلمان، در این گفت‌وگو از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد درباره کره شمالی به شدت انتقاد کرد. ترامپ در سخنرانی سه‌شنبه (۱۹ سپتامبر/ ۲۸ شهریور) در مجمع عمومی سازمان ملل، کره شمالی را به "نابودی کامل" تهدید کرد.

 

خانم مرکل گفت: من مخالف چنین تهدیدهایی هستم. از طرف خود و از طرف دولت آلمان باید بگویم که ما هر نوع راه حل نظامی را به طور مطلق نامطلوب می‌دانیم. تأکید ما بر تلاش‌های دیپلماتیک است. این رویکرد دیپلماتیک باید با تمام نیرو به پیش برده شود. از نظر من، حتی تحریم‌ها و اجرای این تحریم‌ها نیز یک پاسخ صحیح است. ولی هر گزینه دیگر در رابطه با کره شمالی را اشتباه می‌دانم.

 

صدراعظم آلمان گفت که او نظر خود را با رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از نطق دونالد ترامپ در سازمان ملل در یک تماس تلفنی در میان گذاشته است.

 

ما می‌توانیم در حل مناقشه کمک کنیم

 

صدراعظم آلمان تأکید کرد که برای همکاری در حل مناقشه کره شمالی آمادگی دارد و گفت: حتی اگر از نظر جغرافیایی بسیار دور از آلمان است، اما این مناقشه‌ای است که به ما هم مربوط می‌شود. به همین دلیل من آماده‌ام، و وزیر امور خارجه نیز این آمادگی را دارد تا در این رابطه مسئولیت برعهده گیریم.

 

توافق برجام از نظر آلمان صحیح است

 

مرکل ادامه داد: در رابطه با توافق‌نامه با ایران، چیزی است که من آن را درست می‌دانم و همچنان معتقدم که بهتر از نبود توافق‌ است، در مذاکرات شرکت داشتیم. این مذاکرات چندین سال به طول انجامید، اما در پایان به محدودیت در امکانات ایران در دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای انجامید. و این مسیر، و یا یک مسیر مشابه را باید به طور طبیعی با روسیه، چین، و به همراه ایالات متحده آمریکا طی کرد، از جمله در مورد کره شمالی باید این مسیر را طی کرد.

 

آلمان جزء نادر کشورهایی است که هم از میراث جمهوری پیشین آلمان شرقی یک سفارت‌خانه در پایتخت کره شمالی و یک نمایندگی دیپلماتیک این کشور در برلین دارد، و هم تماس‌های تنگاتنگی با چین، ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا. 

 

به همین دلیل در سپتامبر ۲۰۱۳ مذاکراتی سری میان نمایندگان آمریکا و کره شمالی در هتلی در برلین صورت گرفت.

 

صدراعظم آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا تماسی شخصی با رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون برقرار خواهد کرد، گفت: چنین تماسی فعلا در دستور کار نیست. من کاری را که با دیگران توافق نشده انجام نخواهم داد.

 

هرگز با حزب آلترناتیو برای آلمان همکاری نخواهم کرد

 

رئیس حزب دمکرات مسیحی آلمان در این گفت‌وگو به کارزار انتخاباتی در آلمان پرداخت که به پایان خود نزدیک می‌شود. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها خانم مرکل از رقیب سوسیال دموکرات خود، مارتین شولتس، بسیار پیش افتاده است.

 

صدراعظم آلمان درباره آرای نسبتا بالای حزب دست‌راست و عوام‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" در نظرسنجی‌ها گفت، بهترین راهبرد علیه این تشکل این است که مشکلات مردم حل شوند: «نگرانی‌هایی که مردم دارند این است که شغل داشته باشند، مدارس مناسبی داشته باشند، پزشک داشته باشند. در واقع باید به این مشکلات مردم رسیدگی کرد. اما هم‌زمان باید با صراحت تمام، علیه نفرت و خشونت موضع گرفت.

 

در نظرسنجی‌های روزهای پیش از انتخابات، این حزب راست‌گرا به بیش از ۱۰ درصد دست یافته است، و به طور حتم در پارلمان آتی آلمان حضور خواهد یافت.

 

خانم مرکل اما نخواست در مورد این موفقیت حزب راست‌گرا نظر بدهد. او تنها گفت: هرگز با حزب "آلترناتیو برای آلمان" همکاری نخواهم کرد.

 

مخالفت با کشاندن مناقشه‌های داخل ترکیه به آلمان

 

آنگلا مرکل در این گفت‌وگو به مناقشه پایان‌ناپذیر با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، پرداخت. اردوغان بارها  صدراعظم آلمان را متهم کرده که "شیوه‌های نازی‌ها" را در پیش گرفته است. علاوه بر این شهروندان آلمان در ترکیه را، اغلب بدون هر اتهامی و یا شکایتی، دستگیر کرده است..

 

درباره ترکیه دغدغه آنگلا مرکل بیشتر پیامدهای احتمالی مناقشه‌های شدید میان گروه‌های مختلف در ترکیه و کشانده‌شدن آن به  داخل آلمان است. او می‌گوید: آنچه ما را نگران می‌کند این است که گروه‌های مختلف ترک در آلمان علیه یکدیگر خبرچینی می‌کنند و همدیگر را زیر نظر دارند. ما این را نمی‌خواهیم. ما نمی‌خواهیم که مناقشه‌های درون ترکیه به آلمان انتقال یابند. ما مواظب خواهیم بود که تمام این گروه‌ها بتوانند در آلمان به صورت صلح‌آمیز و بدون تنش زندگی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------