آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نماینده دائم ایران در سازمان ملل: 134 عضو گروه 77 از برجام حمایت کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,نماینده ایران

نماینده دائم ایران در سازمان ملل از حمایت 134 عضو گروه 77 نسبت به برجام خبر داد و گفت: در بیانیه پایانی این گروه، نسبت به هرگونه تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هم مخالفت شده است. 

غلامعلی خوشرو شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از سخنان جنجالی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، وزرای خارجه 134 کشور عضو گروه 77 با صدای بلند و رسا حمایت خود را از برجام اعلام و بر مخالفت با هرگونه تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

 

وی تصریح کرد: این اجلاس، در بیانیه پایانی خود بر این دو نکته به صورت واضح تاکید و اصرار داشت.

 

اعلامیه پایانی وزرای خارجه گروه ٧٧ و چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با اجماع کلیه کشورهای عضو تصویب شد.

 

وزرای خارجه گروه ٧٧ و چین برجام را یک الگوی سازنده و واقعی و نتیجه عملکرد موفقیت آمیز نظام چندجانبه گرا در حل مسایل مهم جهانی دانستند.

 

وزرای ١٣٤ کشور جهان در این اعلامیه تاکید نمودند که برجام یک مدل واقعی است که از طریق تقویت همکاری های بین المللی به دستیابی کشورها به توسعه پایدار کمک می نماید.

 

وزرای خارجه گروه ٧٧ و چین همچنین در بخش دیگری از این بیانیه با تحریم های اقتصادی یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران مخالفت نمودند و خواستار برداشتن فوری این تحریم ها شدند.

 

عباس عراقچی به نمایندگی از کشورمان در این اجلاس شرکت و سخنرانی کرد.

 

عراقچی ضمن برشمردن چالش های کشورهای در حال توسعه ، از نظام اقتصادی و مالی بین المللی انتقاد و بر اتحاد و همبستگی بیشتر میان کشورهای در حال توسعه تاکید نمود.

 

نشست وزرای امور خارجه گروه ٧٧ و چین روز جمعه ٢٣ سپتامبر ٢٠١٧ با حضور رییس جمهور اکوادور، رییس مجمع عمومی و دبیر کل سازمان ملل متحد برگزار شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------