آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر امور خارجه روسیه؛ روسیه مخالف مذاکرات مجدد برجام است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,برجام

باز کردن مجدد برجام برای مذاکرات اساسا بی توجهی به این توافقنامه خواهد بود. نگرانی های مختلفی وجود دارد که از طرف های مختلف مطرح شده است و باید رفع شود. 

به گزارش ایسنا؛وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد نه تنها این کشور بلکه کشورهای اروپایی و اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستار حفظ برجام هستند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ سرگئی لاوروف در پاسخ به پرسش  خبرنگار سی بی اس آمریکا در نشست خبری که از وی پرسید : شما (سرگئی لاوروف) و واسیلی نبنزیا(نماینده روسیه در سازمان ملل متحد) گفتید که امیدوارید برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را نجات دهید، آیا فدراسیون روسیه برای مذاکرات یا گفتگوها درباره بندهایی از برجام که تاریخ انقضا دارند، درباره موشک ها، چه در درون برجام یا در یک چارچوب دیگر آمادگی دارد؟

 

سرگئی لاوروف در پاسخ گفت: نه تنها روسیه گفت که ضرورت دارد این برنامه(برجام) نجات یابد ، بلکه همه کشورهای اروپایی نیز که در مذاکرات شرکت کردند چنین چیزی را گفتند، اکثریت  کشورهای عضو سازمان ملل متحد نیز چنین چیزی را بیان کردند. این برنامه (برجام) قبلا نهایی شد و به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت. باز کردن این برنامه برای مذاکرات اساسا بی‌توجهی به این توافقنامه خواهد بود. نگرانی های مختلفی وجود دارد که از طرف های مختلف مطرح شده است و باید رفع شود.

 

سرگئی لاوروف گفت: درباره موشک ها ساز و کاری وجود دارد که اجازه داشتن موشک بالستیک را می دهد. درهم آمیختن موضوعات  به خصوص در موضوعات پیچیده ای مثل توافقنامه هسته ای ، قیاسی نادرست است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------