آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

لابی فشرده سفیران اروپایی در آمریکا با اعضای کنگره برای حفظ توافق هسته‌ای



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , توافق هسته‌ای

شبکه سی بی اس گزارش داد: گروهی از سفیران کشورهای اروپایی در آمریکا به دیدار اعضای کنگره رفته‌اند تا بر موضع خود مبنی بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای تاکید کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی بی اس،‌ جمعی از سفیران کشورهای اروپایی در آمریکا شامل انگلیس، فرانسه، آلمان و سفیر اتحادیه اروپا در روزهای اخیر دست کم با 30 سناتور آمریکایی دیدار کرده و گفته‌اند که در میان اعضای کنگره سوء تفاهمات زیادی درباره توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد.

 

این دیپلمات‌های اروپایی بر این باورند که بحث‌های متقاعد کننده‌ای برای حفظ این توافق داشته‌اند.

 

یک دیپلمات غربی درباره رایزنی‌ها با کنگره گفت: باز کردن مجدد توافق غیر ممکن است اما ما آماده‌ایم تا درباره موضوعاتی که در توافق گنجانده نشده است، گفت‌وگو کنیم.

 

به گزارش سی بی اس نیوز،‌ این همان چیزی است که این کشورها که همگی طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای هستند، به کاخ سفید اعلام کرده‌اند.

 

یک دیپلمات غربی دیگر اظهار کرد: ما پیشنهاد داده‌ایم که با دولت درباره یکسری سیاست‌ها و اقدامات برای عقب راندن ایران در منطقه همکاری کنیم.

 

بر اساس این گزارش آنها به کارکنان کاخ سفید درباره این‌که چه کارهایی می‌توان در منطقه برای فشار بیشتر بر ایران انجام داد، پیشنهاداتی ارائه داده‌اند.

 

هم‌زمان که انتظارات درباره تصمیم کاخ سفید مبنی بر عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای افزایش می‌یابد، این دیپلمات‌ها تلاش‌های خود برای حفظ این توافق را شدت بخشیده‌اند. اگر دولت آمریکا پایبندی را تایید نکند، ‌سرنوشت توافق به کنگره سپرده می‌شود که باید تصمیم بگیرد با این توافق چه کاری انجام دهد.

 

این سفیران اروپایی متوجه شده‌اند که سناتورها مایل به از بین بردن توافق نیستند. وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا به علاوه فرمانده ستاد مشترک ارتش این کشور به کنگره اعلام کرده‌اند که به نفع امنیت ملی آمریکاست که توافق هسته‌ای به قوت خود باقی بماند.

 

یک دیپلمات غربی در این‌باره گفت که اگرچه اکثریت جمهوری خواهان علاقه‌ای به توافق ندارند، مایل‌اند از یک بحران جلوگیری کنند.

 

سی بی اس در ادامه گزارش داد: این دیپلمات‌های اروپایی با اطلاع از این‌که اگر آمریکا توافق را کنار بگذارد،‌ ایران می‌تواند برنامه هسته‌ای‌اش را از سر بگیرد، این دیدارها را ترتیب داده و در روزهای آتی نیز قرار است باز هم با اعضای کنگره دیدار کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------