آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش ها به ناآگاهی ترامپ از برجام



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

ناآگاهی ترامپ از محتوای برجام و فرآیندهای سیاسی و حقوقی منتهی به آن، واکنش فضای علمی و کاربران فضای مجازی آمریکا را برانگیخت. 

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور منتقد سرسخت برجام بوده و همواره وعده خروج از آن را داده است.

اما او با اظهاراتی که نشان از ناآگاهی وی از محتوای برجام و فرآیندهای سیاسی و حقوقی منتهی به این توافق هسته ای بین المللی دارد، واکنش فضای علمی و کاربران فضای مجازی آمریکا را برانگیخته است.

 

ترامپ روز یکشنبه به وقت واشنگتن در پیامی توئیتری به انتقاد از «باب کورکر» سناتور بانفوذ جمهوریخواه پرداخت و وی را مسئول توافق هسته ای با ایران دانست که از نظر ترامپ توافقی بسیار بد است.

 

ترامپ همچنین وقتی که با واکنش بسیار تند کورکر به توئیتش مواجه شد، در توئیت دیگری نوشت: باب کورکر توافق (هسته ای) ایران را به ما داد.

 

اما این در حالی است که سناتور کورکر از منتقدان توافق هسته ای ایران در سنای آمریکا بوده و در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور رای مخالف به برجام داده است.

این اظهارات که نشان دهنده ناآگاهی ترامپ از موضوع برجام و فرآیندهای سیاسی مرتبط با آن است، واکنش های بسیاری در فضای مجازی برانگیخت.

 

«جیک شرمن» از نویسندگان ارشد نشریه آمریکایی پولیتیکو در پاسخ در حساب توئیتر خود نوشت: باب کورکر به توافق (هسته ای) ایران رای مخالف داد.

 

«آریان طباطبایی» استاد ایرانی دانشگاه جورج تاون نیز نوشت: ترامپ فراموش کرده که سن ما آنقدر هست که سال 2015 را به یاد بیاوریم! کورکر به جز کودتا هرکاری کرد که برجام را متوقف کند.

 

همچنین بسیاری از شخصیت های سیاسی و علمی به ناآگاهی ترامپ واکنش نشان دادند و خواستار پرسش از او درباره برجام شدند.

 

«متیو ایگلسیاس» با اشاره به اینکه ترامپ با محتوای برجام نیز ناآشناست، نوشت: تا جایی که من می دانم هیچ خبرنگاری تا کنون این سئوال را از ترامپ نپرسیده که 'آیا می توانید مفاد اصلی توافق (هسته ای) ایران را بیان کنید؟'.

 

«بن رودز» مشاور سیاست خارجی اوباما که از مذاکره کنندگان برجام در آن زمان بود، با یادآوری اینکه اوباما از جزئیات فنی برجام آگاه بود، نوشت: ترامپ حتی نمی داند چه چیزی داخل برجام هست و به ندرت از او در این باره سئوال می شود.

 

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و طراح تحریم علیه ایران است که دو هفته پیش رسما اعلام کرد که در انتخابات سال 2018 سنا شرکت نخواهد کرد.

 

وی از مشاوران ترامپ در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری و از گزینه های او برای معاون ریاست جمهوری و یا وزارت خارجه بود.

 

اما پس از به قدرت رسیدن ترامپ در 20 ژانویه سال 2017 (یکم بهمن ماه 95) اختلافاتی میان آن دو به وجود آمد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------