آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

روحانی : برجام ثابت کرد که گفتگو و همکاری، بهترین راه حل برای اختلافات بین المللی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانی

رییس‌ جمهور روابط ایران و یونان را تاریخی توصیف کرد و گفت: تهران و آتن ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف دارند و جمهوری اسلامی ایران برای فعال کردن همه این ظرفیت‌ها آمادگی دارد. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز شنبه در دیدار «دیمیتری الکساندراکیس» سفیر جدید یونان برقراری روابط نزدیک‌تر و گسترده‌تر بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و برقراری روابط همه جانبه بین تهران و آتن است و دو کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و روابط بانکی و نیز در حوزه انرژی و ترانزیتی از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش سطح همکاری به نفع دو ملت برخوردار هستند.

 

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مواضع سازنده اتحادیه اروپا در قبال برجام، اظهار داشت: برجام ثابت کرد که گفتگو و همکاری بهترین راه حل برای اختلافات بین المللی و به نفع جامعه جهانی از جمله اروپا و آمریکا است.

 

«دیمیتری الکساندراکیس» سفیر جدید یونان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، ایران و یونان را دو کشور باستانی و متمدن توصیف کرد و با اشاره به مناسبات سازنده و خوب دو کشور در طول سالیان متمادی، اظهار داشت: دستور کار و مأموریت ویژه من تعمیق و تحکیم سطح روابط تهران و آتن در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی، علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

 

سفیر جدید یونان با اشاره به اهمیت اجرای برجام از سوی همه طرفین، تأکید کرد: بسیار اهمیت دارد که تمامی طرفین به تعهدات خود در برجام پایبند باشند و باید به آنهایی که تعهدات خود را انجام نمی‌دهند، صراحتاً اعلام شود که اشتباه می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------