آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روسیه: نحوه اجرای برجام از طرف آمریکا نیازمند بهبود است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روسیه

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد؛ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه یکشنبه شب در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که احتمال مذاکره مجدد برای توافق دیگری در کنار برجام را مطرح کرده بود، گفت: ایران به تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده است اما این موضوع درباره آمریکا صدق نمی‌کند. آنچه که باید در این توافق بهبود یابد، نحوه اجرای آن از طرف آمریکایی ها است. 

به گزارش ایرنا، وی افزود: واشنگتن برای به اصطلاح 'بهبود' توافق کنونی با ایران و الحاق ضمایم احتمالی به آن ابراز تمایل کرده است. این مسیر اشتباهی به نظر می‌رسد؛ چرا که اسناد کنونی به خوبی کارساز بوده است.

 

ریابکوف ادامه داد: ضرب المثلی هست که همکاران خارجی ما در چنین شرایطی مطرح می‌کنند؛ چیزی را که نشکسته است، تعمیر نمی‌کنند.

 

وی تاکید کرد که دیپلمات‌های روسی در دیدارهای آینده خود با مقام‌های ایرانی بر لزوم حفظ برجام به شکل کنونی و تداوم اجرای کامل آن تاکید خواهند کرد.

 

«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا روز یکشنبه گفته بود که خواستار رسیدگی به برخی نگرانی‌های واشنگتن در خصوص ایران است و تمایل دارد چنین مسائلی در توافق دیگری بجز برجام مطرح شود.

 

مقام‌های کشورمان بارها بر غیرقابل‌ مذاکره بودن توافق هسته‌ای تاکید و هرگونه گفت‌وگو بر سر مسائل نظامی از جمله توان دفاع موشکی را رد کرده‌اند.

 

ترامپ روز جمعه در سخنرانی خود با طرح اتهام‌هایی بی‌اساس علیه ایران، از تایید پایبندی کشورمان به برجام سرباز زده و تصمیم‌گیری در خصوص این توافق را به کنگره آمریکا ارجاع داده است. این نهاد 60 روز فرصت دارد تا در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

 

این رویکرد کاخ سفید با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین‌المللی مواجه شد.«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به ترامپ گفت: برجام یک توافق دوجانبه نیست و رئیس جمهوری هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------