آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

خزانه‌داری آمریکا: فقط به هدف گرفتن سپاه بسنده نمی کنیم، دیگر ارگان‌های دولتی ایران را نیز هدف می گیریم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,  خزانه‌داری آمریکا

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه استراتژی جدید واشنگتن علیه ایران 4 هدف دارد، تاکید کرد دیگر ارگان‌های دولتی ایران را نیز هدف تحریم قرار خواهند داد. 

به گزارش فارس، «سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در توضیح استراتژی جدید واشنگتن علیه ایران، گفت این رویکرد بر مبنای 4 هدف است.

 

مندلکر طی سخنرانی در نشست کمیته امور عمومی اسرائیل-آمریکا (آیپک) با تکرار ادعاهای بی‌اساس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، این 4 هدف را اینگونه توضیح داد:

 

اول خنثی‌کردن فعالیت‌های ثبات‌زدا و مهار تهاجم ایران در منطقه و حمایت‌هایش از گروه‌های شبه‌نظامی. این مسئله شامل فعالیت‌های ایران در سوریه، حمایت از حزب‌الله (در لبنان)، حماس (در غزه) و حشد الشعبی (در عراق) می شود که اسرائیل را تهدید می‌کند.

 

دوم ممانعت از رسیدن منابع مالی به ایران و سپاه پاسداران برای فعالیت در منطقه.

 

سوم مقابله با توانایی ایران در تهدید کردن آمریکا و متحدانش با استفاده از موشک‌های بالستیک و دیگر جنگ‌افزارهای غیرمتقارن.

 

چهارم مسدود کردن تمامی راه‌های ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای.

 

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزود تصمیم ترامپ برای تایید نکردن توافق هسته‌ای، به دولت و کنگره این اجازه را می‌دهد تا به طور کامل تهدیدات ایران و کمبودهای توافق هسته‌ای را بیان کنند.

 

مندلکر اما مدعی شد که با عدم تایید توافق، آمریکا از تعهداتش در قبال برجام تخطی نکرده و هنوز هم به عنوان یک طرف، به عنوان پایبند است.

 

وی در توضیح نقش وزارت خزانه‌داری در استراتژی جدید ترامپ علیه ایران، گفت طی 10 ماه گذشته، اداره کنترل سرمایه‌های خارجی این وزارتخانه، 7 مرحله تحریم وضع کرده که شامل 72 هدف در چین، ایران، لبنان و اوکراین در ارتباط با سپاه، برنامه موشکی ایران و نقض حقوق بشر بوده است.

 

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که این نهاد فقط به هدف گرفتن سپاه بسنده نخواهد کرد و دیگر ارگان‌های دولتی که «بی‌ثباتی» را ترویج داده و «از تروریسم حمایت کنند» را نیز هدف تحریم قرار می‌دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------