آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اذعان ولیعهد جوان عربستان به نفوذ و قدرت بلامنازع انقلاب ایران در 30 سال گذشته



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمد بن سلمان

ولیعهد عربستان وضعیت حکمرانی بر جامعه سعودی را واکنشی به انقلاب اسلامی ایران دانست که رهبران قبلی این کشور نمی‌دانستند چگونه با آن برخورد کنند. 

به گزارش ایسنا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با روزنامه گاردین، با بیان اینکه وضعیت کشورش در سی سال گذشته عادی نبوده است، گفت: این مساله حاصل دکترین‌های سفت و سخت در واکنش به انقلاب اسلامی ایران بوده که بر جامعه (ما) حکومت کرده است. چیزی که رهبران قبلی نمی‌دانستند با آن چگونه مواجه شوند.

 

بن سلمان ادامه داد: آنچه در 30 سال گذشته اتفاق افتاد عربستان سعودی نیست. آنچه در منطقه طی 30 سال گذشته روی داد، خاورمیانه نیست. پس از انقلاب ایران در سال 1979 مردم می‌خواستند که این مدل را در کشورهای دیگر اجرا کنند که یکی از آنها عربستان سعودی بود. ما نمی‌دانستیم چطور با آن کنار بیاییم و این مشکل در سراسر جهان گسترش یافت. اکنون زمان آن است که از آن خلاص شویم.

 

ولیعهد عربستان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با گاردین اظهار کرد: اینکه حکومتی در طول سه دهه گذشته بیش از حد محافظه کار بوده مساله‌ای عادی نیست و اکنون من می‌خواهم عربستان را به دوران اسلام میانه‌رو بازگردانم.

 

بن سلمان در ادامه حمایت جهانی برای تغییر جامعه تندروی عربستان به یک جامعه باز که به شهروندان قدرت می‌دهد و سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند، خواستار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------