آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

پیام‌های روحانی برای هم‌پیمانان ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هم‌پیمانان ایران

در شرایط حساس حاضر، لبنان جایی است که بیش از دیگر هم پیمانان خیال ایران را آسوده می کند، زیرا موقعیت حزب الله در آن به یک استقرار و انسجام خوب با ترکیب داخلی دولت رسیده است. 

الاخبار نوشت:سریال تحریمهای آمریکایی ادامه دارد، در حالی که تاثیرات آن به لبنان نیز تحمیل می شود؛ علاوه بر اینکه دولتهای اتحادیه اروپا را نیز در برابر چالش همراهی با واشنگتن یا کنار کشیدن خود از این ماجرا قرار داده است. این در حالی است که ایران به بالا بردن سقف مواجهه با ایالات متحده ادامه می دهد.

 

به گزارش «انتخاب»، به این علت ایران از طریق حسن روحانی پیام واضحی را در مورد میدانهای اصلی که در آن نقش دارند، یعنی عراق و لبنان ارسال کرده است، که می داند آنچه واشنگتن در مورد تحریمها به یک باره روی میز گذاشته است، مساله ای گذرا نیست و در شرایطی که اروپا برای کنترل حمله آمریکا به توافق هسته ای تلاش می کند، می داند که تحریمهای حزب الله توسط واشنگتن نیز موجب افزایش فشار بر اروپا برای همراهی با ایالات متحده در مورد دشمنی با حزب الله می شود. تا کنون، اروپا خود را از تمام تحریمهایی که آمریکا برای حزب الله در نظر گرفته است کنار کشیده و به همین ترتیب می کوشد از پیامدهای موضع آمریکا در مورد توافق هسته ای با ایران نیز دوری کند.

 

اروپا به همان اندازه که تلاش می کند کورکورانه از سیاستهای واشنگتن پیروی نکند، در مقابل چالش همراهی با خواسته های آمریکا نیز قرار دارد؛ بویژه آنکه رفتارهای ترامپ قابل پیش بینی نیست. این فشار بر روی اروپا در شرایطی است که تمایل شدیدی به باقی ماندن در مسافت متوازنی از روابط اقتصادی با ایران و حزب الله دارد.

 

در این بین، لبنان قصد دارد تمام مسائل منطقه از جمله حادثه هدف قرار گرفتن هواپیمای اسرائیلی توسط موشک سوری را نادیده بگیرد و به مسائل داخلی اش بپردازد. این در حالی است که تمام پیامهایی که از آسمان لبنان یا سوریه، عراق و کردستان می گذرد، و یا سخن گفتن در مورد ورود حشد الشعبی به کرکوک، همگی در چارچوب سازماندهی صفوف ایران در میدانهایی است که روحانی مشخص کرده است.

 

با اینکه این اولین بار نیست که تهران از انتشار نیروهای خود از عراق تا دریای مدیترانه سخن می گوید، اما سخنان روحانی این بار دربردارنده پیامهایی برای هم پیمانان و دشمنان بود؛ بدین معنا، خطاب تهران تنها به واشنگتن نبوده است، بلکه مخاطب، همه طرفهایی هستند که در این مرحله حساس قصد معامله داشته باشند؛ خواه این طرف روسیه باشد که برای باقی ماندن نقش پیشتازی اش4ث5 نسبت به ایران در سوریه تلاش می کند، یا هر یک از طرفهای عراقی که به عربستان پناه برده اند؛ چرا که ایران تلاشهایی که برای محدود کردن نفوذش در منطقه در حال صورت گرفتن است را درک می کند.

 

در شرایط حساس حاضر، لبنان جایی است که بیش از دیگر هم پیمانان خیال ایران را آسوده می کند، زیرا موقعیت حزب الله در آن به یک استقرار و انسجام خوب با ترکیب داخلی دولت رسیده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------