آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رئیس سازمان انرژی اتمی : باقی ماندن تحریم ها و حفظ همزمان برجام شدنی نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , رئیس سازمان انرژی اتمی
رئیس سازمان انرژی اتمی حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید کرد: چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است و باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان توافق شدنی نیست.

 به گزارش ایرنا از سازمان انرژی اتمی،«علی اکبر صالحی» که برای شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور سفر کرده، در آخرین برنامه این سفر، در نشست موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ (NUPI) شرکت و در جمع تعدادی از اندیشمندان و محققین این موسسه، مقاماتی از وزارتخارجه و نمایندگانی از شرکتها و دیگر موسسات تحقیقاتی نروژ درخصوص مسائل منطقه ای، بین‌المللی و توافق هسته‌ای برجام به ایراد سخنرانی و بحث و گفتگو با شرکت کنندگان پرداخت.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت صلح و امنیت در نظام بین‌الملل معاصر و درهم تنیدگی آن با پیشرفت ملت ها، نگرانی و تلاش مستمر جمهوری اسلامی ایران را در طی چهار دهه گذشته به این واقعیت معطوف دانست و برجام را نیز حاصل چنین رویکردی توصیف کرد.

 

معاون رئیس جمهور در این نشست یک و نیم ساعته به دشواری های مسیر دستیابی به توافقی چند جانبه که در آن هم نگرانی های ساختگی قدرت های بین‌المللی از توانمندی های جمهوری اسلامی برطرف گردیده و هم به نیازها و حقوق ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای پاسخ داده شده است، اشاره کرد.

 

صالحی حفظ برجام بعنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید کرد: چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است و باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان توافق شدنی نیست.

 

معاون رئیس جمهوری با ارائه استدلالهای گوناگون از فریبکاری و خصومت در اظهارات اخیر مقامات آمریکا و تلاش گسترده آنان برای جلب همکاری بین‌الملل بمنظور ناکام گذاشتن توافق هسته‌ای،در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات فرصت طلبانه و سودجویانه رژیم غاصب صهیونیستی نیز تاکید نمود.

 

وی با تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص مسائل منطقه ای، گفت وگوی فراگیر میان قدرت های اصلی منطقه ای را تنها راه حل برون رفت از مشکلات منطقه و فراتر عنوان کرد.

 

در این نشست تعدادی از حضار به ارائه نظر و طرح سوالات پرداختند که این اظهارات عمدتا در راستای حمایت از برجام، لزوم حفظ این دستاورد توسط جامعه جهانی و درخواست از ایران برای خویشتنداری در برابر تحریکات دولت و مقامات آمریکا بود.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بامداد شنبه به کشور بازگشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------