آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

میلیاردر آمریکایی به پنج مخالف برجام کمک مالی ارائه کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , میلیاردر آمریکایی
تارنمای شبکه «سی.ان.بی.سی» گزارش داد، یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام خارج شد، «شلدون ادلسون» میلیاردر آمریکایی به ستاد پنج نامزد انتخابات میاندوره ای از حزب جمهوریخواه که با توافق هسته ای مخالف بودند، کمک مالی تشویقی ارائه کرد. 

به گزارش ایرنا، سه نفر از این نامزدها موقعیت بسیار شکننده ای دارند.

 

طبق اسناد کمیسیون فدرال انتخابات، دین هلر سناتور جمهوریخواه از ایالت نوادا، باربارا کامستاک (ویرجینیا)، میمی والترز (کالیفرنیا) و میا لاو (یوتا) از اعضای مجلس نمایندگان و «کرسنت هاردی» نامزد انتخابات کنگره افرادی هستند که در ماه می از ادلسون کمک مالی دریافت کرده اند.

 

هلر، هاردی و لاو هر کدام پنج هزار و چهارصد دلار و کامستاک و والترز هر کدام دو هزار و هفتصد دلار دریافت کردند.

 

سخنگوی هلر در بیانیه ای که برای شبکه سی.ان.بی.سی فرستاد، اظهار داشت: موضع دین هلر در قبال اسرائیل و توافق هسته ای با ایران همواره ثابت بوده است. او از روز اول گفته که توافق هسته ای برای آمریکا و متحدان ما خوب نیست.

 

یک سخنگوی ستاد انتخابات والترز هم گفته که حمایت این نامزد انتخاباتی از اسرائیل جذابیت بیشتری برای ادلسون داشته است تا موضع وی در قبال ایران.

 

این سخنگوی اظهار داشت: ما خوشحالیم که از ادلسون کمک مالی دریافت کردیم اما این کمک ها ارتباطی با مواضع والترز در قبال توافق هسته ای با ایران ندارد. والترز بارها از اسرائیل دیدن کرده و از حامیان بزرگ اسرائیل است. مواضع وی در قبال توافق هسته ای بسیار شفاف است.

 

نامزدهایی که ادلسون به آنها کمک کرده است، موقعیت شکننده ای در مبارزات انتخاباتی ماه نوامبر دارند.

 

ادلسون از حامیان اسرائیل و عضو هیات مدیره گروه لابیگری «ائتلاف جمهوریخواهان یهودی» (RJC) است. این گروه با توافق هسته ای مخالف بوده و آن را برای رژیم صهیونیستی خطرناک می داند. این گروه از خروج ترامپ از برجام و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس استقبال کرد.

 

ادلسون از اصلی ترین حامیان مالی ترامپ در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------