آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پامپئو: زمان‌ مشخصی برای خلع‌ سلاح هسته‌ای کره‌شمالی تعیین نمی‌کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا گفته است، درباره مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی زمان‌ مشخصی را تعیین نمی‌کند. این اظهارات پامپئو با گفته‌های یکی از مقامات دفاعی ارشد آمریکا که از اعلام زمان‌بندی برای "خواسته‌های مشخص" از سوی واشنگتن در مذاکرات با کره شمالی خبر داده بود، در تضاد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه CNN اظهار کرد، خواستار پیشرفت در راستای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی است و دولت آمریکا به طور قاطع جدیت پیونگ‌یانگ را در زمینه ترک برنامه هسته‌ای ارزیابی خواهد کرد.

 

پامپئو با اشاره به نشست ۱۲ ژوئن که میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار شد، گفت: زمان‌بندی خاصی را برای آن مطرح نمی‌کنم، چه دو ماه باشد، چه شش ماه، به پیشروی در سریع‌ترین زمان ممکن برای پی بردن به اینکه آیا به آنچه دو رهبر تعیین کرده‌اند، دست می‌یابیم یا نه، متعهد هستیم.

 

وزیر خارجه آمریکا که سرپرستی مذاکراتی با هدف متقاعد کردن کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته‌ای‌اش را بر عهده دارد، اظهار کرد، کافی بودن پیشرفت‌ها برای ادامه این مذاکرات را "پیوسته ارزیابی" خواهد کرد.

 

او به CNN گفت: امیدواریم روند پیشرفت ممتدی داشته باشیم.

 

اظهارات پامپئو اما با سخنان یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که در آستانه سفر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به آسیا به خبرنگاران گفته بود، واشنگتن به زودی زمان‌بندی را برای "خواسته‌های مشخص" به کره شمالی ارائه می‌دهد، در تضاد است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پس از نشست سنگاپور به خبرنگاران گفت، واشنگتن امیدوار است که در این دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که در ژانویه ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد، به "خلع سلاح هسته‌ای عمده" کره شمالی دست یابد.

 

پامپئو درباره تصمیم ترامپ برای توقف مانورهای نظامی با کره شمالی در مصاحبه خود گفت، این اقدام تنها تا زمانی ادامه خواهد یافت که مذاکرات با پیشرفت و حسن و نیت ادامه یابد و به نتایج سازنده‌ای دست یابیم.در غیر این صورت، اگر پی ببریم که ظرفیتی برای دست‌یابی به آنچه که این دو رییس جمهور خواستار آن شده‌اند، وجود ندارد، این اقدام را دوباره مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

پامپئو هفته پیش، از احتمال سفر به کره شمالی "پیش از گذشت زمان بسیار زیاد" خبر داد تا تعهداتی را که در نشست سنگاپور مطرح شده بود، کامل کند. وزارت امور خارجه اما از آن زمان اظهار کرده است که برنامه‌ای برای سفر او در دست ندارد.

 

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد، مقامات دفاعی تنها در خصوص جنبه‌های نظامی مذاکرات با کره شمالی اظهار نظر می‌کنند و "زمان‌بندی مشخصی" برای روند دیپلماتیک این مذاکرات وجود ندارد.

 

CNN به نقل از پامپئو تصریح کرد، پس از ۴۰ سال تنش اکنون بسیار زود است که نقشه راهی همراه با جزییات را انتظار داشته باشیم. وی همچنین تاکید کرد که کیم درباره تمایلش به خلع سلاح هسته‌ای برخوردی "شفاف" داشته است.

 

پامپئو همچنین افزود: پیش از این نشست تفاهم‌هایی به دست آمد که برخی از آن‌ها زمانی به وجود آمد که ترامپ در سنگاپور بود که فکر می‌کنم ما را در مسیر دریت قرار تا بتوانیم چارچوبی برای موفقیت ایجاد کنیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------