آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

۱۳ مرداد تحریم‌های بخش خودرو، طلا و فلزات کلیدی علیه ایران اجرا می‌شود/ دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزارت خارجه آمریکا
رییس بخش سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا مدعی شده رویکرد جدید آمریکا برای اعمال حداکثر فشار علیه ایران با هدف تغییر نظام در ایران نیست بلکه به دنبال تغییر رفتار ایران هستند. 

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «بریان هوک» رییس بخش سیاست‌گذاری این وزارت‌خانه در نشست خبری درباره اقدامات دیپلماتیک با ایران خبر داد و گفت: تقریبا دو ماه از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای گذشته و یک ماه از نقشه راه «مایک پومپئو» برای رسیدن به یک توافق بهتر.

 

وی مدعی شد: وزیر چشم انداز روشنی را درباره یک آینده بهتر برای مردم ایران ترسیم کرد. این آینده می‌تواند تنها از طریق پیگیری دوازده تقاضای آمریکا از سوی ایران و تبدیل شدن این کشور به یک کشور عادی محقق شود. کشوری عادی که ملت‌های دیگر را ترور نکند، موشک‌هایش را اشاعه ندهد و مردم خود را در فقر نگه ندارد. همان‌طور که وزیر خارجه «مایک پومپئو» گفته بود، این استراتژی جدید به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. این درباره تغییر رفتار سران ایران در برابر مردمی است که همین انتظار را از آنها دارند. 

 

«هوک» در ادامه مدعی شد: بخش کلیدی این استراتژی ما ایجاد کمپین حداکثر فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر ایران است. اولین بخش آن تحریم‌هایی است که در چهارم اگوست اجرا می‌شود. این تحریم‌ها شامل هدف قرار دادن بخش خودرو، تجارت طلا و فلزات کلیدی است. 

 

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: تحریم‌های باقیمانده ما در ماه نوامبر اجرا می‌شود. این تحریم‌ها بخش انرژی و مبادلات نفتی و همچنین تراکنش‌های بانک مرکزی ایران را هدف گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------