آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

فشار بر ایران؛ محور دیدارهای وزیر خارجه آمریکا با همتایان اروپایی‌



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه آمریکا که به بروکسل سفر کرده است، در حاشیه مذاکرات با همتایان اروپایی خود در مورد «افزایش فشارها بر ایران» نیز گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در جریان دیدارهای خود با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو، در مورد ایران گفت‌وگو می‌کند.

 

این مقام آمریکایی اظهار داشت در مورد ایران، میان واشنگتن و قدرت‌های اروپایی، محورهای مورد «توافق بیشتر از اختلافات است».

 

پمپئو روز گذشته وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد، جایی که وزرا و سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای گفت‌وگو گرد هم می‌آیند. وزیر خارجه آمریکا قرار است در حاشیه دیدارها و مذاکرات، با همتایان اروپایی خود در مورد «افزایش فشارها بر ایران» نیز گفت‌وگو کند.

 

پیش از عزیمت به بروکسل، وزیر خارجه آمریکا در امارات متحده عربی، اعلام کرده بود کشورش در پی اجرای رشته تحریم‌هایی‌ علیه ایران است.

 

از زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد دولت او از توافق اتمی صورت‌گرفته در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما و پنج کشور دیگر با ایران خارج می‌شود، فعالیت‌های مقام‌های ایالات متحده در پیوند با تحریم‌ها علیه تهران نیز افزایش یافته است.

 

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا از امارات به بلژیک، یک مقام وزارت خارجه که نامش فاش نشده به خبرنگاران همراه گفته است علاوه بر دیدارهای پمپئو و مقام‌های اماراتی، هیات عالی‌رتبه‌ای نیز با مقام‌های سعودی دیدار و گفت‌وگو کرده‌است. هدف از این مذاکرات نیز یافتن «راه‌های تازه برای جلوگیری از چرخش مالی» تهران ذکر شده‌است.

 

آن‌طور که مقام وزارت خارجه آمریکا گفته، دولتمردان واشنگتن و ریاض در مورد «کاهش اختلالات احتمالی در بازار نفت و کمک به شرکا برای یافتن جایگزینی برای واردات نفت (از دیگر کشورها) به جای نفت ایران» گفت‌وگو کرده‌اند.

 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده در تلاش است «تا حد ممکن مشتریان بیشتری را به قطع کامل خرید نفت از ایران مجاب کند». این اقدام‌ها به‌عنوان بخشی از سیاست‌های کلی واشنگتن در قبال تهران توصیف می‌شود و هدف از آن، آن‌طور که واشنگتن ادعا می‌کند واداشتن تهران به تغییر رفتارهای «تهدیدآمیز» و بازگشت به مذاکرات تازه است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------