آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیرخارجه فرانسه: شرایط برای ادامه فروش نفت ایران باید فراهم شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیرخارجه فرانسه
«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه بر ضرورت فراهم آوردن شرایط برای فروش نفت ایران تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان در پایان نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا، چین و روسیه که توافق هسته ای سال 2015 با ایران را امضا کردند، باید برای ایجاد یک مکانیزم مالی اقدام کنند که به ایران تضمین دهد که می تواند به صادرات نفت خود ادامه دهد.

 

'فدریکا موگرینی' مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پایان نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا گفت: 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود موضوع مسدود سازی تحریم های آمریکا علیه شرکت های اروپایی را بررسی کرده اند و تمام راه ها را برای ادامه همکاری با ایران در نظر خواهیم گرفت.

 

کشورهای اروپایی، ضمن ابراز نگرانی از این اقدام دولت واشنگتن، راه های مقابله از شرکت های اروپایی در مقابل تهدیدهای دونالد ترامپ را بررسی می کنند که مهمترین آن 'قانون مسدود سازی' است.

 

' قانون مسدود سازی' اتحادیه اروپا می تواند از شرکت های اروپایی در برابر تحریم ها چه فراسرزمینی و چه ملی که از سوی کشور ثالث اتخاذ می شود حمایت کند. این قانون باید بلافاصله اجرا شود. در غیراین صورت شرکت های اروپایی در تردیدی غیرقابل تحمل در انتظار نتیجه مذاکرات باقی خواهند ماند. این تنها به خواسته سیاسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بستگی دارد.

 

قانون موسوم به 'قانون مسدودکننده' یا 'مقررات مقابله‌ای' به اتحادیه اروپا این امکان را خواهد داد تا با نادیده گرفتن احکام صادرشده در دادگاه‌های ایالات متحده، در برابر تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام بایستد. این قانون رعایت تحریم‌های آمریکا علیه ایران را برای شرکت‌های اروپایی ممنوع می‌کند. همچنین شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکنند می‌توانند مجازات شوند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

 

'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

 

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------