آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

احتمال معافیت دهلی از تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پرچم هند و آمریکا
یک روزنامه هندی با اشاره به دیدار مقامات این کشور با آمریکایی‌ها در دهلی از احتمال معافیت هند از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دکان هرالد، آمریکا روز سه‌شنبه نشان داد که ممکن است هند را از تحریم‌های خود علیه ایران مستثنی کند و به این کشور اجازه دهد به واردات نفت خود از ایران اگرچه با حجم کمتر پس از وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ادامه بدهد.

 

مقامات هند و آمریکا روز سه‌شنبه در دهلی با یکدیگر دیدار کردند تا احتمال استثنا کردن هند از تحریم‌های واشنگتن را بررسی کنند که قرار است به زودی علیه ایران اجرا شود و به ویژه صادرات نفت این کشور را هدف قرار دهد.

 

منابع آگاه به دکان هرالد گفته‌اند که آنها درباره حجم نفتی که هند می‌تواند از ایران خریداری کند بدون اینکه هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرد، رایزنی کردند.

 

بنابراین گزارش،‌ هیات آمریکایی تحت سرپرستی مارشال بیلینگز لی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم قرار داشت. دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه به علاوه مقاماتی از وزارت نفت و گاز، اقتصاد و دارایی هند در این رایزنی‌ها حضور داشتند.

 

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و این کشور سومین تامین‌کننده نفت دهلی به شمار می‌آید. گفته می‌شود هند تنها در یک روز در ماه مه 700 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است و در پنج ماهه ابتدای سال جاری (میلادی) دهلی به طور میانگین روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

 

آمریکا به تازگی از خریداران بزرگ نفت ایران همچون هند، چین، کره جنوبی و دیگران خواسته است تا از چهار نوامبر خرید نفت ایران را متوقف کنند. واشنگتن تاکید کرده است که قصد بازگرداندن تحریم‌هایی را دارد که بخش انرژی ایران را از چهارم نوامبر هدف قرار می‌دهد و کشورهایی که پس از این تاریخ کماکان به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهند هدف تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار خواهند گرفت.

 

دهلی پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم هند درباره آینده واردات نفت از ایران تنها بر اساس منافع ملی خود خواهد بود نه طبق دیکته‌ای که یک کشور سوم اعمال می‌کند. دهلی همچنین روز دوشنبه یک روز پیش از رایزنی با مقامات آمریکا گفت‌وگوهایی را با تهران درباره تحریم‌های ایران که ممکن است واردات نفت هند را هدف قرار دهد، رایزنی کرد.

 

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و همتای هندی او روز دوشنبه درباره راه‌های ادامه واردات نفت هند از ایران پس از وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بحث و رایزنی کردند.

 

آمریکا روند اعمال دوباره تحریم‌های خود را پس از آن آغاز کرد که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در ماه مه ضمن خروج از توافق هسته‌ای با ایران، گفت که قصد بازگرداندن تحریم‌های ایران را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------