آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سفر هیات آمریکایی به ترکیه برای مذاکره درباره تحریم ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سفر هیات آمریکایی به ترکیه
هیاتی از آمریکا، امروز وارد ترکیه خواهد شد تا با مقام‌های این کشور درباره تحریم‌ها علیه تهران گفت‌وگو کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از مقام‌های وزارت خارجه ترکیه از سفر هیاتی از وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری آمریکا به آنکارا برای دیدار با مقام‌های تُرک و مذاکره بر سر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران خبر داد.

 

این مقام رسمی، که هویت وی فاش نشده است، تصریح کرد، این هیات که به تازگی با مقام‌های هند در این زمینه دیدار و گفت‌و‌گو داشته، جمعه( امروز) وارد آنکارا خواهد شد.

 

به گفته وی، این هیات با افرادی از موسسات مالی مرتبط با تحریم‌های ایران و نیز وزارتخانه‌های دارایی و خارجه دیدار خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش، یکی از سخنگویان سفارت آمریکا در ترکیه نیز مذاکرات میان طرفین در روز جمعه و تمرکز آن بر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را تائید کرده است.

 

این هیات در حالی به ترکیه سفر کرده که ماه گذشته، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اقدام مقام‌های آمریکا که از دیگر کشورها خواسته‌اند واردات نفت از ایران را قطع کنند، گفت آنکارا همچنان به روابط تجاری خود با ایران ادامه خواهد داد.

 

چاووش اوغلو، ایران را «همسایه‌ای خوب و متحدی اقتصادی» برای ترکیه معرفی کرده و گفته بود که «قصد نداریم روابط اقتصادی خود با ایران را به خواست کشورهای دیگر قطع کنیم».

 

دو روز پیش از آن نیز وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرده بود سیاست‌های کشورش در مورد خرید نفت ایران، تنها بستگی به تحریم‌های سازمان ملل متحد دارد و آنکارا در موارد دیگر تنها بر پایه منافع خود تصمیم خواهد گرفت.

 

ترکیه که از اعضای ناتو محسوب می‌شود، برای تامین انرژی مورد نیاز خود تقریبا به طور کامل وابسته به واردات است.

 

آمارها نشان می‌دهد که این کشور در طول چهار ماه نخست سال جاری میلادی ۳.۰۷۷ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------