آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پس از تهدیدات متقابل روحانی و ترامپ، در واشنگتن چه خبر است؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی و ترامپ
رائد صالح در القدس العربی نوشت: تهدید رئیس جمهور آمریکا در مورد عملیات نظامی علیه ایران، شخصیتهای برجسته سیاست خارجی در واشنگتن را به حیرت فرو برده و ایشان به دنبال دلایل تغییر سیاست خارجی آمریکا در قبال تهران هستند.  

به گزارش انتخاب، این روزنامه عرب زبان چاپ لندن ادامه داد: توئیت روز یکشنبه ترامپ خطاب به حسن روحانی نگرانی هایی را در ایالات متحده به دنبال داشت و در این میان، مسئولان دولت آمریکا نیز با تردید در این مورد توضیح می دادند.

 

وزارت دفاع آمریکا ارامش خود را حفظ کرد و بدون اینکه جلسه ویژه ای در این باره تشکیل دهد، به صدور بیانیه ی در مورد فعالیتهای ارتش آمریکا در منطقه اکتفا کرد.

 

همانطور که سخنگوی پنتاگن تصریح کرد نیروهای آمریکا به همراه شرکا، به عملیات خود برای فراهم کردن فضای دریانوردی و تجارت آزاد، تامین امنیت و استقرار در منطقه ادامه می دهد. وی اما در مورد اینکه ارتش آمریکا تحرکات یا نیروهای خود در منطقه را برای تعامل با هر پیامدی تعدیل خواهد کرد، اشاره ای نکرد؛ بلکه در ادامه افزود: نیروهای آمریکا در زمان نیاز، قادر به دفاع از خود هستند.

 

وقتی از سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید در مورد علت انتشار این توئیت توسط ترامپ سوال شد، گفت: «توئیت ترامپ پاسخی به صحبتهایی در خارج از ایران بود». وی همچنین افزود:اطلاعی در مورد انتقال نیروهای نظامی به منطقه ندارد.

 

با وجود افزایش تنش لفظی بین واشنگتن و تهران، نیروی دریایی آمریکا امسال گزارش هیچ اتفاق خاص و مهمی را از سوی کشتی های جنگی آمریکایی در خلیج فارس منتشر نکرده است، در حالی که در سال گذشته تعداد این گزارشها به 14 عدد رسید.

 

یک مسئول بلند پایه در پنتاگن نیز تصریح کرده است که تهدیدات ایران مستحق تغییری در موضع نظامی آمریکا نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------