آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی: توپ در زمین اروپا است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
رئیس جمهوری گفت: ایران همواره برای توسعه مناسبات و حسن رابطه با کشورهای اروپایی آماده است و اکنون پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، در فرصت محدود باقیمانده ، توپ در زمین اروپا قرار دارد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح -سه‌شنبه -هنگام دریافت استوارنامه «رابرت مک‌ایر» با انتقاد از عدم اجرای کامل برجام در بخش‌های تجاری و اقتصادی و روابط بانکی از سوی برخی از اعضا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای توسعه مناسبات و حسن رابطه با کشورهای اروپایی آماده است و اکنون پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، در فرصت محدود باقیمانده توپ در زمین اروپا قرار دارد.

 

رئیس جمهور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.

 

روحانی در دیدار سفیر جدید انگلستان در تهران، با استقبال از گسترش و توسعه روابط با لندن، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اراده ایران و انگلستان بر برقراری روابط و مناسبات خوب میان دو کشور بوده است.

 

رئیس جمهوری ملاقات‌ها و مذاکرات مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه و بین المللی را سازنده توصیف کرد و افزود: امروز در مقطع تاریخی بسیار مهمی در رابطه با برجام قرار داریم و بیان شفاف موضع اروپا نسبت به اقداماتی که باید برای جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام انجام دهد، برای ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.

 

** به دنبال توسعه هر چه بیشتر مناسبات با ایران هستیم

«رابرت مک‌ایر» سفیر جدید انگلیس نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان با اشاره به اینکه دولت بریتانیا از اجرا و تداوم برجام حمایت می‌کند، گفت: امروز تلاش گسترده‌ای میان کشورهای اروپایی برای حفظ برجام بویژه در زمینه اقتصادی برقرار است که بی‌سابقه بوده است.

 

سفیر جدید انگلیس در تهران با بیان اینکه سیاست تنش‌زدایی ایران در منطقه بسیار حائز اهمیت است، گفت: ما به دنبال توسعه هر چه بیشتر روابط و مناسبات با ایران هستیم و معتقدیم، حل مشکلات و بحران‌ها تنها از طریق گفتگو و دیپلماسی امکان‌پذیر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------