آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

آیا روحانی و اوباما با یکدیگر دیدار کرده بودند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی و اوباما
در پی اعلام آمادگی رییس‌جمهور آمریکا برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایران، بار دیگر تحولات روابط ایران و آمریکا در دوران گذشته مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.  

به گزارش ایلنا، نشریه «باستل» در گزارشی با اشاره اظهارات ترامپ درباره آمادگی‌اش برای برگزاری یک نشست تاریخی دیگر با ایران نوشت: «برگزاری چنین دیداری به این دلیل تاریخی است که اوباما هرگز با حسن روحانی دیدار نکرد. در واقع از زمان انقلاب تاکنون، هیچ یک از روسای جمهور آمریکا در نشست مشترکی با یکی از روسای جمهور ایران شرکت نکرده‌اند.»

 

«باستل» در ادامه این یادداشت به همزمانی دوران ریاست جمهوری «اوباما» با دو رییس‌جمهور ایران یعنی «محمود احمدی‌نژاد» و «حسن روحانی» اشاره کرد و نوشت: در زمان «احمدی نژاد» روابط دو کشور دچار تنش بود. با پایان دوران «احمدی‌نژاد» روابط تغییر کرد. در سپتامبر ۲۰۱۳ اوباما یک تماس تلفنی با «حسن روحانی» گرفت. این دو اولین روسای‌جمهوری بودند که بعد از انقلاب با هم تلفنی صحبت کردند. 

 

اوباما در آن زمان درباره این تماس تلفنی گفته بود که قطعا موانع مهمی بر سر راه است و نمی‌توان موفقیت را تضمین کرد. من معتقدم ما می‌توانیم به یک راه حل جامع برسیم. 

 

بر اساس این گزارش، درست در همان هفته‌ای که دو رییس‌جمهور با هم تماس تلفنی داشتند، روحانی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد. شایعاتی درباره دیدار اوباما و روحانی منتشر شد اما این دیدار به گفته «ان بی سی» هرگز در آن زمان اتفاق نیافتاد.

 

این رسانه آمریکایی در ادامه به اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با روحانی هم اشاره کرد و نوشت: این اطلاعیه در حالی از سوی رییس‌جمهور آمریکا اعلام شده که روابط دو کشور با خروج رییس‌جمهور آمریکا از برجام دچار تنش شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------