آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خیالبافی ترامپ درباره گفت‌وگوی قریب‌الوقوع ایران با آمریکا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رییس جمهور آمریکا با وجود عدم پاسخ مقامات کشورمان به اعلام آمادگی‌ وی برای مذاکره با ایران مدعی شد: ایرانی‌ها به زودی با ما گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا با اشاره به اظهارات اخیرش مبنی بر این‌که مایل است با ایران بدون پیش شرط مذاکره کند، گفت: من احساس می‌کنم که آنها به زودی با ما وارد گفت‌وگو خواهند شد. شاید هم این کار را نکنند که آن هم اشکالی ندارد.

 

رییس جمهور آمریکا افزود: امیدوارم که کار با ایران خوب پیش برود. آنها در حال حاضر مشکلات زیادی دارند. امیدوارم که کار خوب پیش برود و احساس من این است که آنها خیلی زود با ما مذاکره می‌کنند.

 

ترامپ در ادامه به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و این توافق را یک نمایش وحشتناک خواند.

 

وی گفت: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و یک جانبه با ایران خارج کردم.

 

رییس جمهور آمریکا همچنین ادعای خود را مبنی بر این‌که به واسطه برجام چندین میلیارد پول نقد به ایران پرداخت شد، تکرار کرد و گفت: ۱.۸ میلیارد دلار به ایران پرداخت شد. ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد. توافق هسته‌ای با ایران یک نمایش وحشت است.

 

به گزارش ایسنا، این در حالی است که پولی که ایران پس از اجرای برجام دریافت کرد در حقیقت درآمدهایی بود که به دلیل تحریم‌ها در حساب‌های بانکی ایران در خارج از کشور بلوکه شده بود که با رفع تحریم‌ها در نتیجه اجرای برجام به کشور بازگردانده شد.

 

رییس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران تصریح کرد که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

 

وی گفت: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

 

ترامپ افزود: معتقدم آن‌ها احتمالاً در پایان به این نقطه خواهند رسید که خواستار ملاقات شوند و من آماده‌ام تا هر زمان که بخواهند، با آن‌ها ملاقات کنم. من این کار را از روی قوت یا ضعف انجام نخواهم داد. فکر می‌کنم این کار اقدام مناسبی است. اگر بتوانیم به نتیجه معنادار دست یابیم -نه اتلاف کاغذی که در توافق قبلی اتفاق افتاد-، قطعاًّ مایل به انجام ملاقات خواهم بود.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه پیش شرطی برای مذاکره با ایران ندارد، گفت: هیچ پیش‌شرطی، اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر زمان که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

 

این رویکرد جدید رئیس جمهور آمریکا در حالی است که وی هفته گذشته در پیامی توئیتری به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهور ایران که به او گفته بود، با دم شیر بازی نکن واکنش نشان داد. ترامپ گفت که در صورت ادامه تهدید از سوی مقامات ایران، این کشور با پیامدهایی مواجه خواهد شد که تاکنون کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است.

 

اما مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پس از موضع‌گیری جدید ترامپ در اظهاراتی متناقض برای گفت‌وگو با ایران شروطی را تعیین کرد و  گفت: اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند.

 

پمپئو با بیان این که از این ابراز تمایل ترامپ حمایت می‌کند، گفت: در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی] شود.

 

حمید ابوطالبی، مشاور رییس‌جمهوری کشورمان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

 

وی ادامه داد: گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری دوکشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگو است؛ بایدآن را پذیرفت.

 

مشاور روحانی همچنین نوشت: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل پس از تهدید ملت بزرگ ایران، موضوع ملاقات دو رییس‌جمهور مطرح شد؛ اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پیش‌شرط عنوان می شود! کسانی که به گفت‌وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.

 

این ظهارات ترامپ واکنش مقامات پیشین آمریکا را نیز در پی داشته است. وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در واکنش به اعلام آمادگی رئیس جمهور کشورش برای مذاکره با ایران بدون پیش شرط، گفت که شاید پیش شرط ایران پیوستن واشنگتن به حامیان برجام باشد.

 

وی در یک پیام توئیتری نوشت: آقای رئیس جمهور، ایران ممکن است فقط یک پیش شرط داشته باشد؛ پیوستن مجدد به خیل کشورهای حامی برجام

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------