آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ظریف و نخست وزیر سنگاپور درباره برجام گفت وگو کردند



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,ظریف و نخست وزیر سنگاپور
وزیر امورخارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا «آسه آن»، با نخست وزیر سنگاپور دیدار و درباره برجام گفت وگو کرد.  

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف و «لی هسین لونگ» در این دیدار که در محل اکسپو در غرب سنگاپور برگزار شد، درخصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی نیز گفت وگو و تبادل نظر کردند.

 

وزیران امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا از روز دوشنبه در سنگاپور در اجلاس سالانه خود در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو می کنند.

 

روابط سنگاپور و ایران با توجه به اینکه این کشور ریاست دوره ای آسه آن را در اختیار دارد، بسیار حائز اهمیت است.

 

سنگاپور از جایگاه ریاست این اتحادیه می تواند ظرفیت های مناسبی را نه تنها برای افزایش روابط دوجانبه بلکه در جهت گسترش روابط با اعضای دهگانه این اتحادیه فراهم سازد.

 

نگاه مطلوب سنگاپوری ها به مناطق ویژه اقتصادی ایران می تواند نقش قابل توجهی در این حوزه برای دو کشور باشد.

 

همچنین در حوزه بین المللی نیز دو کشور همواره در چارچوب احترام متقابل پیش رفته اند، حمایت ایران از نامزدی و عضویت سنگاپور در سازمان بین المللی دریانوردی و ابراز خرسندی این کشور و نیز نگاه متعادل سنگاپور در مراجع بین المللی نسبت به ایران، نشان از روابط حسنه متقابل دارد.

 

در مجموع انتظارمی رود توسعه مراودات سیاسی – اقتصادی دوجانبه بتواند احیاگر روابط پررونق ایران و سنگاپور پیش از اعمال تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران در سال 2012 باشد. حجم روابط تجاری دوکشور در این سال حدود 6 میلیارد و 600 میلیون دلار بود.

 

براساس آمار منتشرشده، در هشت ماهه منتهی به آبان 96 ارزش تجارت دوجانبه به 487 میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال 95 رشد 10 درصدی را ثبت کرد.

 

مهمترین اقلامی که ایران به سنگاپور صادر می کند شامل پسته و خشکبار، انواع روغن‌، فرش و کفپوش ماشینی، قیر، روغن پایه معدنی، خرما، کشمش و انجیر است.

 

اقلام وارداتی ایران از سنگاپور نیز شامل روغن خام سویا، روغن دانه آفتاب گردان، ذرت دامی، قند و شکر، کمپرسورهای برودتی کولر خودروهای سواری، ماشین آلات حفاری زمین یا چاه، وسایل مکانیکی و مصنوعات از چدن، آهن و فولاد است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------