آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

واکنش کمپانی‌های اروپایی در ایران به تحریم‌های آمریکا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,کمپانی‌های اروپایی
رویترز به واکنش کمپانی‌های اروپایی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرده است. این فهرست بیانگر پاسخ برخی کمپانی‌های اروپایی است که به واسطه برجام وارد ایران شده بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران با وعده جریمه کمپانی‌هایی که با ایران کسب‌وکار داشته باشند روز سه‌شنبه آغاز شد.

 

این رسانه آمریکایی در گزارشی به واکنش تعدادی از کمپانی‌های اروپایی به تحریم‌های آمریکا اشاره کرده است؛

 

شرکت دانمارکی «هالدور توپسو» که یکی از کمپانی‌های پیش روی جهان در تولید کاتالیزورهای صنعتی است، روز هشتم آگوست به دلیل تحریم‌ها اقدام به اخراج ۲۰۰ تن از کارکناش از مجموع ۲۷۰۰ نفر کرد.

 

شرکت سوییسی «استدلر ریل»، برنامه‌هایش را برای سامانه‌های خطوط آهن زیرزمینی در تهران متوقف کرده است.

 

این شرکت سوییسی ۷ آگوست اعلام کرد: استدلر به عنوان بخشی از یک مناقصه بین‌المللی پیشنهادی را به سازمان توسعه صنایع و نوسازی (ایدرو) ارائه کرده و امسال درخواست نامه‌ای را در ماه فوریه امضا کرده است. این مذاکرات در حال حاضر متوقف شده و پروژه معلق مانده است.

 

بر اساس گزارش‌ها این گروه تقاضانامه‌ای برای ارسال ۹۶۰ واگن به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار امضا کرده بود.

 

خوردوسازی آلمانی «دایملر»، هم طرح توسعه کسب‌وکار در ایران را متوقف کرد. «دایملر» در تاریخ ۷ آگوست اعلام کرد: ما هم اکنون فعالیت‌هایمان را بر اساس تحریم‌های آمریکا در ایران متوقف کرده‌ایم.

 

بر اساس گزارش «رویترز»، اوایل ۲۰۱۶ دایملر قرارداد مشترکی را با خوردو سازی داخلی ایران خودرو در ایارن امضا کرد که بر اساس این قرارداد ساخت و توزیع کامیون‌های مرسدس بنز در این کشور را به عهده گرفت.

 

شرکت خودرو سازی فرانسوی «پژو سیتروئن»، هم در ماه ژوئن توافق مشترک خود را با ایران متوقف کرد؛ همزمان شرکت رنو اعلام کرد که به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند است.

 

هر دو خودروسازی فرانسوی تا ۶ آگوست فعالیت‌هایشان را در ایران ادامه دادند.

 

سخنگوی کمپانی «رنو» هیچ اظهارنظری فراتر از آنچه «تیری بلور» مدیر اجرایی رنو در ماه جولای گفته بود نکرد. او گفته بود: به این دلیل که ما به تحریم‌های آمریکا به طور کامل پایبندیم احتمالا برنامه توسعه‌مان متوقف خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش بعد از امضای برجام، هر دو خودرو سازی فرانسوی رنو و پژو به سرعت توافقاتی را برای تولیدات جدید و به روز رسانی تولیداتی که در همکاری های پیش از تحریم داشتند امضا کردند. پژو توافق تولید به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو با ایران امضا کرد و رنو اعلام کرد سرمایه گذاری‌های جدید برای افزایش ظرفیت تولید تا ۳۵۰ هزار خودرو در سال در راه است.

 

«کمپانی نفتی توتال» اعلام کرد پروژه مولتی میلیارد دلاری پارس جنوبی در صورتی که شامل معافیت آمریکا نشود، متوقف خواهد شد.

 

«برونو لامیر» وزیر دارایی فرانسه ماه پیش گفته بود درخواست آنها برای دریابت معافیت برای کمپانی‌های فرانسوی با مخالفت روبه‌رو شده است.

 

«توتال» در سال ۲۰۱۷ توافقی برای توسعه فاز دو پارس جنوبی با ایران امضا کرد که سرمایه‌گذاری اولیه آن ۱ میلیارد دلار بود و هنوز حرفی درباره اینکه با ۳۰ درصد سهامش چه خواهد کرد، نزده است. این کمپانی تا ۴ نوامبر و آغاز دور بعدی تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرصت دارد و امیدوار است شامل یک معافیت فوق‌العاده شود.

 

کمپانی هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی «ای تی آر»، در تاریخ ۶ آگوست اعلام کرد که ۵ هواپیمای باقیمانده از توافقش با ایران را به ایران ایر تحویل داد. این اقدام در آستانه شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه تهران صورت گرفت اما هنوز مشکلاتی برای دریافت مجوز برای ارسال ۷ سفارش باقیمانده از سفارش‌های ایران وجود دارد.

 

«شرکت دارو سازی سانوفی» گفته زود است که درباره تاثیر تحریم‌ها بر عملیات هایش در ایران صحبت کند.

 

این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که توافقی را با تهران با هدف توسعه حضور در ایران امضا کرده است. گرچه ارسال دارو به ایران با مشکلاتی روبه روست ولی دارو ها از تحریمهای اصلی معاف‌اند.

 

شرکت دارو سازی «روشه» سوییس، گفته: ما به رصد وضعیت از نزدیک ادامه میدهیم و تاثیر تحریم‌های اقتصادی جدید را ارزیابی می‌کنیم. ما به تلاش برای تضمین دسترسی ایرانی ها به داروهای نوآورانه و محصولات تشخیصی و دیابتی مان ادامه می‌دهیم.

 

شرکت سوییسی «نستله»، گفته تحت‌تاثیر مستقیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار ندارد.

 

نستله ایران در تهران نمایندگی و در ایران دو کارخانه تولیدی دارد. یکی از این کارخانه ها در قزوین است که غلات و شیرینی مخصوص نوزادان را تولید میکند و دیگری یک کارخانه آب معدنی در پلور است.

 

این کمپانی ۸۱۸ کارمند دارد و محصولات محدودی از نستله را از خارج وارد می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------