آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایزوستیا: اتحادیه اروپا قانون مسدود کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را وارد کار کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , اتحادیه اروپا
روزنامه روسی ایزوستیا در گزارشی نوشته است: اتحادیه اروپا سند مسدود کننده‌ای را وارد کار کرد که اعلام می‌کند تحریم‌های آمریکا نسبت به ایران در خاک اتحادیه عمل نمی‌کند. 

به گزارش خبرآنلاین، یک روزنامه روسی دربارۀ تحریم های آمریکا علیه ایران می نویسد: آمریکا با به کار گرفتن بخش اول تحریم‌های ایران در واقع به همه اروپایی‌ها دستور می‌دهد هر نوع معامله با دلار با شرکای ایرانی را قطع و معامله با ارز ایران و اوراق قرضه آن را متوقف نمایند. فقط به شرکت‌های حوزه انرژی مهلت داده مي‌شود.

 

اتحادیه اروپا در پاسخ از 7 اوت مقررات مسدود کننده را به کار می‌گیرد که به طرفین بازار اروپایی اجازه می‌دهد تحریم‌های فرامرزی آمریکا را رعایت نکنند. آمریکا حساس‌ترین بخش از تحریم‌های ایران برای بازار جهانی را 4 نوامبر بکار می‌گیرد. خریداران نفت ایران باید تا آن تاریخ از خرید آن منصرف شوند. چین - بزرگترین خریدار نفت ایران - اعلام نمود خرید نفت را افزایش نمی‌دهد ولی از آن منصرف هم نمی‌شود. چین نفت را با ارز خود خریداری می‌کند. هند در جستجوی راهی برای پرداخت قیمت نفت خریداری شده است.

 

در همین حال اتحادیه اروپا سند مسدود کننده‌ای را وارد کار کرد که اعلام می‌کند تحریم‌های آمریکا نسبت به ایران در خاک اتحادیه عمل نمی‌کند. سند مقرر می‌دارد شرکت‌های اروپایی نباید محدودیت‌های آمریکایی را رعایت و هر تصمیم دادگاه‌های خارجی بر اساس این تحریم‌ها را اجرا کنند. نماینده اتحادیه اعلام نمود این سند از شرکت‌های اروپایی در حال تجارت با ایران در برابر تحریم‌های فرامرزی ایالات متحده دفاع می‌کند. فدریکو موگرینی رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا بنوبه خود اعلام نمود بروکسل از تصمیم شرکت‌های اروپایی در مورد توسعه روابط تجاری با ایران استقبال می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------