آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ایران با شروع تحریم‌های آمریکا اقداماتش را در سوریه کاهش داده‌ است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد که اقدامات اسرائیل در آن‌سوی مرزها و همچنین اعمال مجدد تحریم‌های آمریکای علیه ایران فشار زیادی بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است. 

به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو اسرائیل»، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که اقدامات نظامی ایران در سوریه به شدت کاهش یافته است.

 

وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «اقدامات اسرائیل در آن‌سوی مرزها و همچنین اعمال مجدد تحریم‌های آمریکای علیه ایران فشار جدی‌ بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.»

 

لیبرمن در این مصاحبه با «یدیعوت آحارانوث» مدعی شد: «ایران برنامه ساخت کارخانه‌های موشک‌سازی‌اش را در کشور جنگ زده سوریه متوقف کرده است. ایران هنوز ساخت یک بندر دریایی و یک فرودگاه در سوریه را رها نکرده است و به مذاکره درباره ایجاد مراکز درمانی در سوریه با بشار اسد ادامه می‌دهد.»

 

وی در اظهاری واهی کاهش فعالیت‌های ایران در سوریه را ناشی از کار روزانه سخت اسرائیل خوانده و اذعان کرد: « اسرائیل با هدف گرفتن صدها مرکز در سوریه جلوی توسعه انتقال سلاح به گروه‌هایی نظیر حزب الله را گرفته و دیپلماسی گسترده ما برای اعمال فشار به آمریکا و روسیه به منظور خروج ایران از این کشور جواب داده است.»

 

لیبرمن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال فشار به ایران را مهم خواند و مدعی شد: «بودجه نیروهای ایرانی در خاورمیانه حدودا ۲ میلیارد دلار بود اما امروز پول کمتری برای اختصاص دادن به سوریه و حزب الله وجود دارد.»

 

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه گزافه‌گویی خود مدعی شد: « ایران از فعالیت‌هایش در سوریه بعد از دور دوم تحریم‌ها در ۴ نوامبر درس خوبی خواهد گرفت. حزب الله لبنان توسط ایران تامین مالی می‌شود و احتمالا دیگر قادر نیست در قالب کنونی به کار خود در ادامه دهد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------