آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روسیه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرسازنده و اشتباه است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روسیه
وزیر انرژی روسیه در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی گفت: تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران غیرسازنده بوده و پیامدهایی را به همراه خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک درباره تاثیر احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران گفت: موضع ما در این باره بدون تغییر مانده و همچنان بر این باوریم که اقدام مذکور غیرسازنده و اشتباه است.

 

نواک در این گفت که در حاشیه کنفرانس اقتصادی هفته گذشته EEF در ولادی‌وستوک روسیه انجام گرفت، گفت: بهتر است به همکاری در بازار ادامه دهیم. ایران یک صادرکننده نفت است که عرضه باثباتی به بازار دارد. این کشور سرشار از منابع بوده و از نظر توانمندی انرژی، جایگاه قوی در اوپک و بازارهای انرژی دارد. بنابراین تصور می‌کنم پیامدهایی وجود خواهد داشت اما ما تنها پس از اینکه تحریم‌ها آغاز شد، می‌توانیم در این باره اظهارنظر کنیم.

 

تحریم‌ها قرار است در چهارم نوامبر علیه صنعت نفت ایران اجرا شود. این تحریم‌ها بدنبال تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران وضع شده اند. آمریکا تهدید کرده هر کشور یا شرکتی که با ایران همکاری کند، هدف تحریم‌های ثانویه قرار خواهند گرفت.

 

تحلیلگران انتظار دارند این تحریم‌ها صنعت و صادرات نفت ایران را متاثر کند و قیمت‌های نفت را افزایش دهد.

 

نواک به شبکه "سی ان بی سی" گفت: هنوز اظهارنظر درباره پیامدهای تحریم‌های ایران دشوار است زیرا وی همچنان در انتظار دریافت جزییات حقوقی و تاثیر تحریم‌ها است. وی گفت: ما نمی‌دانیم شرکتها چه واکنشی نشان خواهند داد و کشورهایی که با ایران مبادلات نفتی دارند چه واکنشی خواهند داشت.

 

آمریکا مایل است کشورهای تولیدکننده نفت مانند عربستان سعودی و روسیه تولیدشان را برای اطمینان از عدم افزایش قیمت‌های نفت جهانی در نتیجه کمبود عرضه ناشی از تحریم‌های ایران افزایش دهند. ریک پری، وزیر انرژی آمریکا پنج شنبه گذشته به مسکو سفر کرد اما درباره اینکه آیا تحریم‌های ایران و تدابیر لازم برای جلوگیری از تاثیر منفی آنها بر بازار مورد بحث قرار گرفت، فاش نشد.

 

در عوض وزارت انرژی آمریکا هفته گذشته بیانیه‌ای را منتشر کرد که حاوی جزییات دیدار وزیران انرژی آمریکا و روسیه و مذاکرات آنها درباره نحوه همکاری با یکدیگر برای اطمینان از ثبات، شفافیت و پایدار بازار انرژی جهان بود.

 

آمریکا و روسیه وارد رقابت برای فراهم کردن انرژی به اروپا شده‌اند. آمریکا با پروژه نورد استریم ۲ برای صادرات گاز روسیه به آلمان مخالف بوده و خود را یک منبع جایگزین انرژی برای این منطقه معرفی کرده است.

 

در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: ریک پری، وزیر انرژی روشن کرده که اگرچه آمریکا از رقابت با روسیه در بازارهای انرژی اروپا، آسیا و نقاط دیگر استقبال می‌کند اما مسکو دیگر نمی‌تواند از انرژی به عنوان یک سلاح اقتصادی استفاده کند. آمریکا اکنون در موقعیتی قرار گرفته است تا به این کشورها یک منبع جایگزین انرژی عرضه کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------