آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نامه یک سناتور جمهوری‌خواه به وزارت دادگستری برای بررسی موارد نقض قانون در دیدار محرمانه «جان کری» و «ظریف»



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,دیدارهای محرمانه
سناتور جمهوری خواه آمریکایی در نامه‌ای به دادستان با اشاره به دیدارهای محرمانه وزیر خارجه پیشین با مقامات ایران گفت: آمریکایی‌ها مستحق آن هستند که بدانند قانون آمریکا بدون توجه به موقعیت‌های شغلی گذشته اجرا می‌شود یا خیر. 

به گزارش ایلنا به نقل از «فاکس نیوز»، «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از وزارت دادگستری درخواست کرده اقدام «جان کری» در دیدار با وزیر خارجه ایران را بررسی کرده و مشخص کنند آیا این دیدارها نقش قوانین فدرال بوده یا خیر.

 

«روبیو» در نامه‌ای به دادستان «جف سشن» گفته آمریکایی‌ها مستحق آن هستند که بدانند قانون آمریکا بدون توجه به موقعیت‌های شغلی گذشته اجرا می‌شود یا خیر.

 

وی از وزارت دادگستری درخواست کرده اعلام کند «کری» قانون لوگان یا قانون نمایندگان خارجی را نقض کرده یا خیر. بر اساس قانون لوگان، افراد فاقد صلاحیت از هر گونه مذاکره با دولت‌های خارجی در رابطه با هر موضوع مورد مناقشه‌ای در آمریکا منع شده‌اند. قانون نمایندگان خارجی هم افراد یا کمپانی‌هایی که از طرف دولت‌های خارجی، احزاب سیاسی یا افراد اقدام می‌کنند را ملزم به افشای جزییات روابطشان کرده است.

 

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفته بود که پس از ورود «دونالد ترامپ» به کاخ‌سفید، سه یا چهار بار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرده است.

 

کری در این مصاحبه گفت: «برای حفظ برجام، سه یا چهار بار با ظریف در نروژ و مونیخ و مکان‌های دیگر دیدار کردم.»

 

«دونالد ترامپ» در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «جان کری دیدارهای غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته است و این اقدام تنها می‌تواند برای تضعیف کارهای بزرگ ما و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته است تا رفتن دولت ترامپ صبر کنید! آیا او بر اساس «قانون ثبت نام عوامل خارجی» فعالیت خود را ثبت کرده است؟»

 

به گزارش ایلنا، «پل منافورت» به مدت سه ماه رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ بوده و در ژوئن سال ۲۰۱۶ در یک نشست با روس‌ها شرکت داشته است. در این نشست که محور تحقیقات مرتبط با دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکاست، طرف روسی پیشنهاد کرده بود اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ ارائه کنند.

 

این نشست اکنون در کانون بررسی «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------