آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

نقطه ضعف توافق هسته‌ای از نگاه رییس کارگروه اقدام ایران



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رییس کارگروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به ادامه حمایت اروپا از توافق هسته‌ای مدعی شد: اگر فشار زیاد شود تهران به مذاکرات بازمی‌گردد. 

به گزارش ایسنا، برایان هوک رییس کارگروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به سوالی درباره برجام به تکرار ادعاهای نخ‌نما و فرافکنانه واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد که توافق هسته‌ای به ایران کمک کرد تا تامین مالی تروریسم را افزایش دهد.

 

هوک در ادامه دعاهای خود گفت که نظام ایران به دنبال پیاده کردن مدل لبنان در منطقه است.

 

وی همچنین با اشاره به تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت که هدف از این تحریم‌های آمریکا اقتصاد نبوده، بلکه هدف قرار دادن نظام بوده است.

 

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیرش که گفته بود، واشنگتن به دنبال یک توافق شخصی با تهران نیست، بلکه یک معاهده می‌خواهد، بیان کرد: یک معاهده به مراتب ماندگارتر و بادوام‌تر است چراکه توسط رئیس جمهور مذاکره می‌شود و در سنا به تصویب می‌رسد.

 

هوک افزود: توافق هسته‌ای با ایران به عنوان یک معاهده به سنا ارائه نشد زیرا از حمایت کنگره برخوردار نبود. رئیس جمهور اوباما تصمیم گرفت که یک توافق شخصی با ایران به دست آورد که تا زمانی که خود روی کار بود، اجرا شد. بنابراین، وقتی که ریاست جمهوری اوباما پایان یافت، این توافق مشروعیت قانونی خود را از دست داد.

 

وی تصریح کرد: از نظر ما هر توافقی با ایران درخصوص برنامه هسته‌ای‌اش باید به عنوان یک معاهده ارائه شود. همچنین هر معاهده جدیدی یک سری موضوعات را شامل خواهد شد، نه فقط فعالیت‌های هسته‌ای تهران.

 

برایان هوک با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس آمریکا گفت: هر زمان که ایران تصمیم بگیرد همچون یک کشور نرمال رفتار کند از امتیازات یک کشور نرمال نیز برخوردار خواهد شد.

 

رییس کارگروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا گفت که نقطه ضعف توافق هسته‌ای با ایران این است که تنها به برنامه هسته‌ای این کشور محدود می‌شود.

 

وی مدعی شد: وقتی شما به تهدیدات ایران نگاه می‌کنید، بیش از برنامه هسته‌ای‌اش است که شامل موشک‌های آن از انواع مختلف، تهاجمات دریایی، حملات سایبری، صدور انقلاب، فعالیت‌های تروریستی، بی‌ثبات کردن همسایگانش و ... می‌شود. ایران باید رفتارش را تغییر دهد و به مذاکرات بازگردد.

 

هوک در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا تاکنون معاهده مورد نظرش را آماده کرده و منتظر موافقت ایران برای مذاکره بر سر آن است، اظهار داشت: ما مسائلی را که مایلیم درباره‌شان با ایران مذاکره کنیم را مشخص کرده‌ایم و همه آنها موضوعاتی است که جنبه‌های مثبتی برای مردم ایران دارد.

 

وی در ادامه  بار دیگر به تکرار ادعای مضحک مقامات آمریکایی پرداخت که می‌گویند در کنار مردم ایران ایستاده‌اند و برای حقوق آنها تلاش می‌کنند.

 

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که وقتی ایران از اروپایی‌ها حمایت و کمک دریافت می‌کند، چرا باید خواهان امضای معاهده‌ای با آمریکا باشد، گفت: ایرانی‌ها ممکن است الان نخواهند وارد مذاکره شوند اما تاریخ نشان می‌دهد زمانی که فشار زیاد شود تهران به میز مذاکره بازمی‌گردد.

 

برایان هوک با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی فعلی در ایران افزود: نظام ایران در یک مقطع مشخص باید درباره هزینه‌ها و فواید (مذاکره) تصمیم بگیرد. اگر ایرانی‌ها تصمیم بگیرند که مسیری متفاوت در پیش بگیرند، ما آماده‌ایم تا درباره بسیاری از فواید برای مردم ایران رایزنی کنیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------