آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر اماراتی: ایران برای ایجاد اختلاف بین آمریکا و اروپا تلاش می‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر اماراتی
وزیر مشاور در امور خارجه امارات اظهار داشت که ایران در حال ایجاد شکاف میان رویکرد اروپایی‌ها و سیاست واشنگتن علیه این کشور است. 

به گزارش ایلنا، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات، روز گذشته در گفت‌وگو با «رویترز»، به کشورهای اروپایی هشدار داد طرح آنها برای ایجاد «سازوکار ویژه» ای برای دور زدن تحریم های آمریکا هرچند ممکن است روزنه امیدی برای ایران ایجاد بکند، اما در نهایت رویکرد سختگیرانه آمریکا در قبال ایران آن را بی‌اثر خواهد کرد.

 

قرقاش اظهار داشت که از بروز اختلاف سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران( برجام) نگران است.

 

وی افزود، آمریکا و سه کشور اروپایی بر سر آینده فعالیت هسته‌ای ایران، توقف برنامه موشکی و پایان دادن به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران توافق دارند.

 

این وزیر اماراتی در ادامه گفت: «هرچه زودتر ما بتوانیم به این اختلاف‌نظرها پایان بدهیم بهتر است».

 

وی مدعی شد: «ایرانی‌های روی این حساب می‌کنند و شاید هم در حال ایجاد شکاف میان رویکرد واشنگتن و سیاست اروپایی‌ها هستند».

 

انور قرقاش ابراز عقیده کرد که سیاست اعمال فشار دولت واشنگتن علیه ایران نتیجه‌بخش خواهد بود و این کشور طی یک سال آینده به میز مذاکره باز خواهد گشت.

 

وزیران خارجه چهار عضو دائم شورای امنیت، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا، به‌ علاوه آلمان، با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند که در تلاش هستند که راهکاری برای ارائه تسهیلات مالی و بانکی به ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا پیدا کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------