آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سخنان تند بولتون: اجازه نمی دهیم اروپا تحریم های ما را دور بزند / خود را برای خطرات آماده کنید



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,بولتون

خشم کاخ سفید از اعلام تشکیل ساز و کار مالی مستقل اروپا برای تجارت با ایران؛

سخنان تند بولتون: اجازه نمی دهیم اروپا تحریم های ما را دور بزند / خود را برای خطرات آماده کنید / مراقب توسعه این سازوکار جدید اروپا برای تجارت با ایران هستیم / اگر ایران قدمی علیه ما بردارد، با عواقب بسیار بدی مواجه خواهد شد؛ دنبالتان خواهیم آمد

بولتون با اشاره به اروپا گفت: «آن‌هایی که در این شرایط می‌خواهند به ایران تسهیلات مالی و بانکی ارائه بدهند، باید خود را برای خطرات این کار آماده کنند». 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی سخنانی تند و تیز ادعاهای زیادی علیه ایران مطرح کرد و گفت که اگر تهران رفتار خود را تغییر ندهد، ایالات متحده آماده است تا فشارهایش را بیشتر کند.

 

به گزارش انتخاب ؛ جان بولتون در نشست گروه ضدایرانی «اتحاد بر ضد ايران هسته ای» (UANI) در نیویورک، ایران را تهدیدی دائمی علیه آمریکا و همپیمانانش دانست و گفت: «اگر علیه ما و همپیمانانمان قدمی بردارید و به شهروندانمان آسیبی برسانید، اگر به دروغ‌ها، کلک‌ها و فریب‌هایتان ادامه بدهید، به طور قطع با عواقب بسیار بدی مواجه خواهید شد.»

 

بولتون در بخشی از سخنانش گفت که فشار آمریکا بر ایران را تا زمان توقف رفتار بی‌ثبات‌کننده‌اش ادامه خواهد داشت و افزود: «هر زمان به این نتیجه برسیم که [ایران] دارد فعالیت غنی‌سازی خود را گسترش می‌دهد، ایالات متحده آماده است که گزینه‌های گوناگونی را دنبال کند. هر کاری که لازم و مناسب باشد.»

 

وی ادامه داد که رئیس جمهور آمریکا از ۱۴ آبان ماه در نظر دارد تا علاوه بر تحریم‌های پیشین، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اجرایی کند و افزود: «تحریم‌های ما شدید و بی‌رحمانه خواهد بود. این یک کارزار فشار حداکثری است.»

 

بولتون با اشاره به اروپا گفت: «آن‌هایی که در این شرایط می‌خواهند به ایران تسهیلات مالی و بانکی ارائه بدهند، باید خود را برای خطرات این کار آماده کنند».

 

این اظهارات در حالی مطرح شده است که روز گذشته، در پی نشست وزیران خارجه 1+4 و ایران، طرفین بیانیه‌ای صادر کرده و در آن بر «تعهد خود به پی‌گیری اقدامات مشخص» در جهت پرداخت پول و تداوم صادرات نفت ایران تاکید کردند.

 

در این بیانیه بر «پی‌گیری تعهدات… به‌طور مشخص برای اقدامات واقعی و موثر برای تضمین کانال‌های پرداخت [پول] به ایران، و تداوم صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی» تاکید شده است.

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به این بیانیه گفت: «اتحادیه اروپا در لفاظی قوی و در پیگیری کردن ضعیف است… ما مراقب توسعه این ساختاری که هنوز وجود ندارد و تاریخ دقیقی هم برای ایجادش اعلام نشده، هستیم. ما اجازه نمی‌دهیم تحریم‌هایمان توسط اروپا یا هر کس دیگری نقض شود.»

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پایان خاطر نشان کرد: «ایالات متحده ساده نیست. ما دیگر گول و فریب نمی‌خوریم و تهدید نمی‌پذیریم. روزهای مصونیت برای تهران و عاملان آن تمام شده. اگر رفتار خود را تمام نکنند با عواقب قابل توجهی مواجه خواهند شد… ما مراقب هستیم و دنبالتان خواهیم آمد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------