آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

برخورد ایران و آمریکا در تنگه هرمز؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تنگه هرمز
الحیات نوشت: تلویزیون ایران اخیرا ویدئویی را پخش کرد که نشان دهنده برخورد بین نیروی دریایی سپاه پاسداران و ناوگانهای آمریکایی «یو اس اس تئودور روزولت» بود. در این ویدئو، قایق های سریع سپاه دیده می شدند که در حال نزدیک شدن به ناو آمریکایی بودند. در ادامه، دریانوردان ایرانی به آمریکایی ها هشدار می دادند که از منطقه دور شوند و سفارش می کردند که از تهدید نیروهای ایرانی یا قدرتنمایی، امتناع کنند. 

به گزارش  انتخاب ، این رسانه عرب زبان ادامه داد: در سطح دیگری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی ایران، حشمت الله فلاحت پیشه، از اهمال و تعلل نیروهای امنیت ملی در مقابله با حمله اهواز که موجب قربانی و زخمی شدن دهها نفر شد، شکایت کرد.

 

در همین رابطه، 92 نماینده و وزیر اطلاعات، محمود علوی، و وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی، شاهد ویدئویی بودند که توسط وزارت اطلاعات و ارتش ایران آماده کرده بود.

 

فلاحت پیشه همچنین به این مساله اشاره کرد که در این ویدئو فیلمبردار از کسی که تفنگ دوربین دار دارد می خواهد که به مهاجمان شلیک کند، اما وی منتظر دستور فرمانده اش است. وی افزود: حدود 8 تا 9 تفنگدار وجود داشتند که می توانستند به اسانی تروریستها را در 30 ثانیه به هلاکت برسانند، اما یکی از آنها باور نکرده بود که حمله ای تروریستی اتفاق افتاده و زمانی که با کشته شدن مردم مواجه شد، به این بهانه که دستوری دریافت نکرده، به متجاوزان شلیک نکرد.

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: نیروهایی که در این حمله کشته یا زخمی شدند، از توانایی بالایی در مبارزه با داعش در سوریه برخوردار بودند و اگر مسلح بودند می توانستند از وقوع این تراژدی جلوگیری کنند.

 

در همین رابطه، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس،اعلام کرد که بررسی حمله اهواز در دستور کار نمایندگان مجلس است که در جلسه ای غیر علنی با حضور وزیر اطلاعات و دفاع برگزار می شود.

 

همانطور که حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این کمیته یک بررسی جامع را در مورد حادثه اهواز آماده کرده است تا در ادامه تدابیر لازم برای ممانعت از اقدامات تروریستی احتمالی در ایران، اتخاذ شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------