آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عربستان آمریکا را به نفت ۲۰۰ دلاری و نزدیک شدن به ایران تهدید کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , عربستان

مدیر شبکه العربیه و از نویسندگان نزدیک به تصمیم گیرندگان در ریاض به تبعات تحریم احتمالی واشنگتن علیه عربستان پرداخته است. 

به گزارش مهر به نقل از النشره، ترکی الدخیل مدیر شبکه العربیه و از نویسندگان نزدیک به سیاستگذاران سعودی اعلام کرد که عربستان در صورتی که واشنگتن در راستای اعمال تحریم ضد ریاض به دنبال موضوع ناپدید شدن جمال خاشقجی گام بردارد با تبعاتی روبرو خواهد شد که از جمله آنها نزدیکی میان تهران و ریاض و احداث پایگاه نظامی روسیه در تبوک در شمال غرب عربستان است.

 

وی اعلام کرد: تحریم های آمریکا ضد ریاض به مانند این است که واشنگتن به خودش ضربه بزند و اگر آمریکا عربستان را تحریم کند ما در برابر فاجعه اقتصادی قرار خواهیم داشت که دنیا را تکان خواهد داد و ریاض پایتخت آن خواهد بود و هرگونه خدشه به آن به تولید نفت قبل از هر موضوع حیاتی دیگری آسیب می زند. اگر قیمت نفت ۸۰ دلاری سبب خشم ترامپ شده است بعید نیست که قیمت به ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار برسد و شاید ارزی که به وسیله آن بشکه های نفت قیمت گذاری می شوند نه دلار، بلکه یوان باشد و واضح است که نفت، مهمترین کالایی است که امروز به وسیله دلار خرید و فروش می شود.

 

الدخیل تاکید کرد: اطلاعاتی که در میان تصمیم گیرندگان در عربستان جریان دارد از ۳۰ اقدام عربستان علیه هرگونه تحریم ضد ریاض است و این سناریوهای فاجعه باری برای اقتصادی آمریکا قبل از اقتصاد عربستان است.

 

وی افزود: این تحریم های احتمالی به نزدیکی میان عربستان و ایران منجر خواهد شد و این تحولی است که تبعات زیادی در خاورمیانه به دنبال خواهد داشت. این تحریم ها ریاض را وادار خواهد کرد که به سوی ایران و روسیه حرکت کند و حماس و حزب الله از دو دشمن به دو دوست تبدیل شوند.

 

الدخیل تاکید کرد: ریاض از سلاح آمریکایی به نفع سلاح چینی و روسی آماده برای جایگزین کردن روی خواهد آورد و علاوه بر آن به مسکو فرصت احداث پایگاه نظامی در تبوک عربستان در نزدیکی منطقه بحرانی مربع سوریه-اسرائیل-لبنان و عراق می دهد.

 

 

 

وی بیان کرد: از جمله واکنش های احتمالی لغو همکاری امنیتی ریاض با آمریکا و کشورهای غربی که در حمایت از میلیونها غربی به گواهی خود مقامات غربی نقش دارد، است.

 

الدخیل همچنین افزود: از دیگر اقدامات احتمالی عربستان محروم کردن آمریکا از بازار عربستان است که یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی در میان بیست اقتصاد دنیاست.

 

 مدیر شبکه العربیه با اشاره به حجم قراردادهای تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا تاکید کرد: توقف خرید تسلیحاتی ریاض از واشنگتن موضوع عجیب وغریبی نخواهد بود. ریاض از مهمترین مشتریان شرکت های آمریکایی است و ۱۰ درصد از فروش شرکت های اسلحه سازی آمریکا و ۸۵ درصد از ارتش آمریکا سلاح می خرد و بقیه کشورها فقط ۵ درصد.

 

 وی افزود: علاوه بر آن خارج کردن دارایی ها و سرمایه گذاری های ریاض از آمریکا که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد دلار در زمره اقدامات احتمالی عربستان خواهد بود.

 

 الدخیل در پایان اعلام کرد: واشنگتن با اعمال تحریم ها ضد ریاض اقتصادش را نابود می کند و در حالی که گمان می کند که فقط به ریاض آسیب می زند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------