آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: تحریمهای نفتی ایران را آهسته پیش می بریم!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا همزمان با اجرای مجدد تحریمهای ظالمانه واشنگتن علیه تهران مدعی شد که به منظور پرهیز از وارد آمدن شوک به بازار انرژی جهان، خواهان پیشبرد آهسته تحریمهای نفتی ایران است. 

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، روز دوشنبه پنجم نوامبر (۱۴ آبانماه) دور دوم تحریمهای آمریکا علیه ایران که پس از انعقاد توافق هسته ای با تهران (موسوم به برجام) در سال ۲۰۱۵ لغو شده بود، بار دیگر برقرار شد.

 

به رغم مخالفت متحدان اصلی آمریکا از جمله اتحادیه اروپا با وضع مجدد این تحریمها، مقامات کاخ سفید حتی پا را فراتر گذاشته و به طرفهای اروپایی خود هشدار دادند که برای کشورهای اروپایی، برقراری هرگونه روابط تجاری با ایران تبعاتی به مراتب سنگین تر از خروج کامل از برجام خواهد داشت!

 

به رغم تمام لفاظی ها و مرعوب سازی سایر کشورها، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران از پیشبرد آهسته و تدریجی تحریمهای نفتی علیه ایران خبر داد.

 

ترامپ که در فضای داخلی آمریکا نیز به دلیل اعطای معافیتها به برخی کشورهای جهان برای خرید نفت از ایران، با انتقاد شماری از جمهوریخواهان محافظه کار روبروست، ادعا می کند که «قصد ندارد با وادار ساختن مشتریان نفت ایران به توقف خرید نفت، به بازار انرژی شوک وارد کند».

 

وی در این باره مدعی شد: «ما می خواهیم این روند را کمی آهسته تر پیش ببریم چون نمی خواهم قیمتهای جهانی نفت بالا رود؛ زیرا این به بازار یک شوک وارد می کند».

 

گفتنی است که وزیر امور خارجه آمریکا از معافیت اعطایی به هشت کشور جهان (چین، هندوستان، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه) خبر داد.

 

«مایک پمپئو» در ادامه گفت که این معافیتها تنها تدابیر موقتی برای تسهیل انتقال منابع انرژی این کشورها از نفت خام ایران به سایر منابع و پرهیز از برهم خوردن ثبات در بازار انرژی است. با این حال، برخی از اعضای جمهوریخواه کنگره وعده داده اند که با طرح یک قانون این معافیتها را حذف کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------