آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمانو: ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , آمانو
رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام را مورد تصدیق قرار داد.

«یوکیو آمانو» رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای که بر روی تارنمای رسمی این آژانس قرار گرفت، ضمن ابراز تأسف از عدم حضور در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیرامون تحولات مهم در فعالیتهای آژانس بین المللی انرژی اتمی ظرف یکسال گذشته صحبت کرد.

 

به گزارش مهر ؛ آمانو اعلام کرد: «ما به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه داده ایم».

 

وی در ادامه گفت: «ایران همچنان تعهدات هسته ای خود ذیل برجام عمل می کند. ضروری است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد».

 

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین گفت: «آژانس به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده از سوی ایران تحت موافقتنامه پادمانی این کشور ادامه می دهد. ارزیابی های مربوط به فقدان مواد و فعالیتهای هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه می یابد».

 

یوکیو آمانو همچنین در مورد برنامه هسته‌ای کره شمالی گفت که «فعالیتهای هسته ای این کشور نقض فاحش قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد است و بسیار مایه تأسف است».

 

وی در ادامه گفت که «اگر کشورهای درگیر این مسئله به یک توافق سیاسی دست یابند، آژانس به افزایش آمادگی خود برای ایفای یک نقش اساسی در راستی آزمایی برنامه هسته ای کره شمالی ادامه می دهد». 

 

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنان خود بار دیگر از کره شمالی خواست که ضمن پایبندی کامل به تعهدات خود مندرج در قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام این آژانس، به فوریت با این سازمان بین المللی همکاری کرده و تمام مسائل حل نشده را حل و فصل نماید».

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------