آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سی ان ان: امریکا از حمله سایبری ایران به بانک هایش می ترسد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , حمله سایبری ایران
«از آنجایی که امریکا روز دوشنبه دوباره ایران را تحریم اقتصادی کرد، بانک‌های امریکایی برای مقابله با حمله سایبری تلافی جویانه ایرانی‌ها آماده شدند. مدیران ارشد بانکی معتقد هستند که هکرهای ایرانی می‌توانند سرویس‌های مالی امریکایی را دچار اختلال کنند؛ مانند آنچه بین سال‌های 2011 و 2013 انجام شد.» خبرگزاری مشهور امریکایی با چنین مقدمه‌ای خبر از یک تهدید امنیتی داده است.

این خبرگزاری نوشته است: «هفته گذشته سی‌.ان‌.ان به یک مرکز بزرگ امنیت سایبری بانکی در نیویورک دسترسی پیدا کرد که در صفحه مانیتور آن «هکرهای ایرانی» به‌عنوان بزرگترین تهدید حال حاضر بانک‌ها فهرست شده بودند.»

 

بر اساس این گزارش، مقامات این سازمان اعلام کرده‌اند که تمام صنعت آنها برای مقابله با این حمله‌ها آماده است و کمپانی‌های خصوصی احتمالاً اولین حمله‌ها را تجربه خواهند کرد. دو مقام سابق دولت امریکا و چند کارشناس امنیت سایبری نیز به سی‌.ان‌.ان اعلام کرده‌اند که بسیاری از بانک‌های امریکایی از حمله سایبری ایران برای تلافی‌جویی نگران هستند اما خود بانک‌ها از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

 

حسین سلیمی، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در این باره به «ایران» می‌گوید: «حتماً این خبر درست نیست. این کار هیچ نفعی برای ما ندارد. کشوری که می‌خواهد مقررات را اجرا کند و مهم‌ترین مجادلات سیاسی روز آن درباره قوانین اقتصادی بانکداری دنیاست، چطور می‌تواند چنین برنامه‌ای داشته باشد؟ »

 

خبرآنلاین  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------